"ראיתי אותך משחק - והתחזקתי"; תושב העיר סופד לר' ניסים ורטה ז"ל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4bd8826c-7db9-45d4-ab2e-95160b15fd35','/dyncontent/2024/5/23/6ab949bb-7726-4315-b8c2-a3575ed526b8.gif',17936,'יד לאחים אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4bd8826c-7db9-45d4-ab2e-95160b15fd35','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

"ניסים תודה". במכתב ששיגר ל'אשדודס' סופד תושב העיר, ר' אלחנן יעקב, לדמותו של המנוח ר' ניסים ורטה ז"ל שנפטר השבוע. "הצלחת לחזק באמצעות המשחק בסרטים שהחדירו יראת שמים"

נסיים ורטה ז"ל

"ראיתי והתחזקתי": תושב העיר, ר' אלחנן יעקב, שיגר היום תגובה למערכת 'אשדודס' בה הוא ביקש לספוד לדמותו של המנוח ר' ניסים ורטה ז"ל שנפטר אתמול לאחר שהתייסר במחלה קשה.

בדבריו הוא כותב כי דווקא באמצעות המשחק והדמויות שאותן גילם ורטה בסרטיםש הפיק, הוא זכה להשפיע ולהחדיר יראת שמים.

וכה הוא כותב:

ראיתי כמה סרטים שלו וכמה כמה יהדות ולב יש לו. ראיתי את הסרט שלו עולם התוהו [או זעקת הנפטר], זה סרט אמנם אבל הלב היה אמיתי, כשדיברו שם על מעלת המשניות כמה התחזקתי, כש'הנפטר' עם ה'בעיות' [שלא זכה להתחתן] 'נפטר' בעודו 'אברך' וצדיק עם אהבת תורה פשוטה, וההבנה כמה החמיץ שמעתה אינו יכול ללמוד, ויחד עם הפשטות 'והפחד' של ורטה, וה'פתרונות' בראש יהודי, וכל אורח החיים היהודי שלו בכללותו, בכל סרט - זה נתן לי מבט אחר על החיים שמי שעדיין חי צריך לחיות בקדושה, בלב נקי, לנצל את הזמן לתורה ואהבת השם פשוטה...

ראיתי עוד סרטים שלך, את הסרט על 'איך שאירחת' את הבעל שם טוב עם התלמידים שלו, ואתה 'לוקח' את העול 'לדאוג' שיהיה להם פרנסה כמה שצריכים, בלי להתלונן, ב'נתינת' החפצי ערך ה'אחרונים' שלך, למען התורה, ותלמידיה, ראיתי את 'התפילה' שלך 'כשכלה' האוכל מהבית, והבנתי איך יהודי צריך למסור את עצמו למען התורה, וראיתי גם איך יהודי צריך להתפלל...

כן, זה היה 'סרט' ולא אמיתי בכלל, אבל...אין לי ספק שאם היה מגיע מקרה כזה לידך -כך היית נוהג, כי אחרת לא היה ניתן להעביר ניואנסים ודקויות שונות שהעברת [חלקם מבלי משים -וכל הכבוד...].

בעצם נתת לי שיעור מוסר, יותר נכון הרבה שיעורי מוסר, איך יהודי צריך להתנהג.

היית שחקן מושלם ויהודי מושלם, מה שיצר את התוצאה המשונה הזאת של מוסר כשבכלל באתי לראות סרט....

הייתי צעיר, לפני מעל 10 שנים, ועד היום -בלי קשר לפטירה- [!] אני נזכר ומתחזק משם.

אני ראיתי את הלב שבסרטים האלו, את היהודי שלא מחפש חוכמות, עקיפות ועיגולי פינות מהצד, היהודי שלא 'מתדרדר' כי 'נמאס לו', אלא חי ובונה את חייו על פי התורה והיושר.

היו לי קשיים, אבל ראיתי בסרטים שלו איך יהודי נשאר יהודי ובמידה מסויימת אפילו בן תורה, למרות הכל.

יש דברים שקשה להסביר, איך אפשר להתחזק מסרט?...אבל מי שקצת חושב מי השחקן, מה מביא אותו לשחק, איזה אורח חיים הוא חי, מה המבט, והעיניים שלו משדרות, מה הסביבה שהוא נמצא בה, מה התכנים שהוא מעלה, ומה הרגש שלו, אולי אולי יבין על מה אני מדבר.

לכל אחד הדברים שקרבו ומקרבים אותו לעבודת השם, ניסים ורטה היה אחד האנשים -השליחים- שקירב אותי הרבה, מאהבה, והשפיע עלי המון בגיל ההתבגרות שהכי חשוב להשפעה-מבלי לדעת על כך בכלל....

אני נזהר מאד מלראות סרטים [חלקם עם  תכנים של פריצות ונשים איך לומר? שלא מוסיפים לי יראת שמים ואפילו גורמים לדרדור, והשפעה רוחנית שלילית-לפחות אצלי...מה נעשה...] אבל סרטים [קנויים] שלך  הם כשרים, כשר היית וכשרים סרטיך... ראיתי בעיקר את הפנימיות שלהם - והתחזקתי המון...

ניסים תודה, ויש לך חלק בהמון המון המון תורה שלמדתי ומצוות שזכיתי מאוד בגלל הרגש הטהור והגעגועים שקיבלתי -לאוירה של הלימוד, לאוירה של היהודי, לאוירה של היראת שמים, לאוירה של בחור הישיבה וסביבתו.

החלק שייך לך כי לולי מה שהיה בך בפנימיות - לא היית זוכה להעביר כאלו רגשות הלאה.

יצא לי לפגוש אותך לפני כשנתיים כשבאת לבית כנסת בהר שמואל להתפלל שחרית, דיברנו מעט, כיבדתי אותך, אבל עכשיו הזמן לספר את הדברים לעילוי נשמתך - שיתחזקו גם אחרים ממך.

יהי זכרך ברוך.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה