קטלני על שניים: אשדוד במקום הרביעי בארץ בפגיעות רוכבי אופנוע

$(function(){setImageBanner('8a2a2e33-ce9b-4b9b-8dc9-022147a78149','/dyncontent/2025/11/26/58091397-8e12-4726-8229-70b6123d2849.jpg',20487,'יש לך חשבון עם הבנק? בוא לפועלים ברובע ו\u0027',525,78,false,50817,'Image','');})

אשדוד ממוקמת במקום הרביעי בארץ בהיפגעות רוכבי אופנוע צעירים בתאונות דרכים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. הערים המובילות את רשימת ההיפגעות הן ירושלים, תל אביב-יפו וחיפה

צילום: דוברות איחוד הצלה

בעיר הנמל ממשיכים לדהור אל הסכנה: אשדוד ממוקמת במקום הרביעי בארץ בהיפגעות רוכבי אופנוע צעירים בתאונות דרכים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

בשנת 2024, 23 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים (גילאי 16-24) נפגעו בתאונות דרכים בעיר, כאשר שמונה מהם נפצעו קשה.

בעשור האחרון (2015-2024), הנתונים אף מדאיגים יותר: 178 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים נפגעו בתאונות דרכים בעיר, מהם אחד נהרג ו-43 נפצעו קשה.

המצב בכל הארץ אינו מעודד. שנת 2024 הייתה שנת שיא במספר רוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים ברחבי ישראל - 43 הרוגים, עלייה של 39% לעומת 31 הרוגים בשנת 2023. כמעט מחצית (41%) מכלל רוכבי האופנועים שנהרגו היו צעירים.

הערים המובילות את רשימת ההיפגעות הן ירושלים (64 נפגעים, מהם 7 הרוגים ו-29 פצועים קשה), תל אביב-יפו (50 נפגעים, מהם 18 פצועים קשה) וחיפה (33 נפגעים, מהם אחד נהרג ו-11 פצועים קשה).

בשבוע שעבר, מרדכי בן שימול, צעיר בן 20, נהרג בתאונת דרכים באשדוד לאחר שנפגע ברחוב אבן עזרא. מותו נקבע בבית החולים, למרות מאמצי הצוותים הרפואיים.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסביר את הסיבות להיפגעות הגבוהה: "באופן כללי נהגים צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה למעורבות והיפגעות בתאונות דרכים. רוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים נמצאים בסיכון מוגבר יותר בשל מאפייני האופנוע, חוסר יציבותו והיעדר הגנה לרוכב."

הגורמים לתאונות הדו-גלגליות מגוונים. ראשית, רישיון לאופנוע ניתן להוציא בגיל מוקדם יותר מאשר רישיון לרכב פרטי, והתהליך זול ומהיר יותר. שנית, בשונה מנהגים צעירים, רוכבי אופנוע אינם נדרשים לתקופת ליווי של נהג ותיק. בנוסף, מחקרים מצביעים על כך שרוכבים צעירים נוטים יותר להתנהגויות מסוכנות כמו נהיגה במהירות מופרזת, אי-ציות לרמזורים ושימוש בטלפון בזמן הרכיבה.

"הנתונים הקשים מחייבים את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים למקד תכנית פעילות בקרב הרוכבים הצעירים בכלל ולשפר את כל הליך ההכשרה בפרט," קורא יעקב. "במקביל, יש לשפר את התשתיות כך שיגנו על רוכבי הדו-גלגלי ולחזק את הנוכחות המשטרתית בכבישים כדי לייצר הרתעה שתמנע עבירות תנועה מסכנות חיים."

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('6bea9e1b-26e2-41ca-b5e8-31dea91687e8','/dyncontent/2025/11/26/58091397-8e12-4726-8229-70b6123d2849.jpg',20487,'יש לך חשבון עם הבנק? בוא לפועלים ברובע ו\u0027',525,78,false,50819,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה