פשרה בעקבות הייצוגית נגד 'בלו קאסל': הרשת תפצה את לקוחותיה ב3 מיליון ₪  

$(function(){setImageBanner('6c1d167a-b8bd-4e12-8ec7-4f97926749be','/dyncontent/2025/11/26/58091397-8e12-4726-8229-70b6123d2849.jpg',20487,'יש לך חשבון עם הבנק? בוא לפועלים ברובע ו\u0027',525,78,false,50817,'Image','');})

נגד הרשת הוגשה תביעה ייצוגית לאחר שנטען כי גבתה תשלום עבור אריזות הפלסטיק והמגשיות שהוחשבו במשקל. עם זאת, בית המשפט התחשב בכך שהרשת חדלה ממנהגה
 

בלו קאסל

משקל יקר:  בית המשפט המחוזי אישר בימים האחרונים הסדר פשרה בתובענה הייצוגית שהוגשה נגד רשת “בלו קאסל” באשדוד. במסגרת הסכם הפשרה נקבע כי הרשת תפצה את לקוחותיה בסכום של 3 מיליון ₪ - סכום נמוך יחסית בהשוואה לתביעות ייצוגיות דומות.

התביעה, שהוגשה בנובמבר 2023 על ידי המשפטן והמגשר שי קרוננברג, טענה כי  הרשת גובה תשלום עבור משקל אריזות הפלסטיק והמגשיות כחלק ממשקל המזון המוכן, ללא הפחתתו בקופה. לפי ממצאי ההליך, לקוחות שילמו לעיתים עד 9.5 ש”ח עבור אריזה אחת בלבד, סכום שצבר לאורך השנים גביית יתר בהיקף של כ־2.6 מיליון ש”ח.

עם זאת,  לבית המשפט דווח כי מיד עם  הגשת התביעה, חדלה הרשת מהשיטה והתקינה מערכות קופה חדשות המפחיתות את משקל האריזות באופן אוטומטי.

בימים האחרונים אושר הסדר פשרה בו נקבע כי הרשת תפצה  את לקוחותיה בסכום של 3 מיליון ₪, ובנוסף נקבע כי “בלו קאסל” תאכוף נהלים כתובים המבטיחים עמידה בדרישות החוק, תוך הדרכה ממוקדת לעובדים בעמדות השקילה והאריזה.

עו”ד אברהם בנימין ועו”ד ד”ר ליאת שטיין, שייצגו את קרוננברג, ציינו:

“מדובר בתיקון עוול משמעותי, שהשיג פיצוי גבוה מהנזק ובלם גבייה פסולה שנמשכה במשך שנים. המקרה ממחיש את עוצמתו של מוסד התובענה הייצוגית ואת תרומתו להגנה על הצרכנים.”

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('fd8b8316-ed7a-493f-99df-8ffc893e5a9a','/dyncontent/2025/11/26/58091397-8e12-4726-8229-70b6123d2849.jpg',20487,'יש לך חשבון עם הבנק? בוא לפועלים ברובע ו\u0027',525,78,false,50819,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה