המהפך התחבורתי לטובת תושבי הרבעים החרדיים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e52bccd3-5d1c-46a5-afd0-12fbdb0823f2','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e52bccd3-5d1c-46a5-afd0-12fbdb0823f2','/dyncontent/2024/9/19/6ba61c71-698d-4656-a9bf-6f9c8ae370a6.jpg',18469,'עליון מובייל קארדו',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e52bccd3-5d1c-46a5-afd0-12fbdb0823f2','/dyncontent/2024/9/9/6831de30-171f-4ef6-bbce-e47b4a118465.jpg',18434,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e52bccd3-5d1c-46a5-afd0-12fbdb0823f2','/dyncontent/2024/9/26/7ed20706-f461-43fd-a365-b393c374ad09.jpg',18520,'בתוך כתבה נמל',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e52bccd3-5d1c-46a5-afd0-12fbdb0823f2','/dyncontent/2024/9/26/ac5aefb9-d799-429a-90e0-a3c47c1a2575.jpg',18510,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e52bccd3-5d1c-46a5-afd0-12fbdb0823f2','/dyncontent/2024/9/19/c3b43758-bbc1-4bdb-88a8-3967b24ac590.jpg',18471,'עליון בתוך כתבה קארדו',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e52bccd3-5d1c-46a5-afd0-12fbdb0823f2','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e52bccd3-5d1c-46a5-afd0-12fbdb0823f2','/dyncontent/2024/7/7/fb1ae825-9e7d-45b4-beb8-2b5958a9c1e2.jpg',18341,'כללית אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

חלק מהשינויים המרכזיים יוחלו בקווי 4, 9 ו-12 לטובת תושבי הרבעים החרדיים. בתהליך היו מעורבים ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ויו"ר ועדת התחבורה באשדוד חבר מועצת העיר הרב שמואל שוק

צילום: אורי קריספין

המהפך בקווי התחבורה באשדוד יוצא לדרך: החל מיום שישי ה-10.06, ייכנסו שינויים דרמטיים בתחבורה הציבורית בעיר.

במסגרת השינויים נוספו קווים חדשים ותחנות חדשות, הוארך או שונה מסלולם של חלק מהקווים הקיימים ובוטלו כפילויות ומסלולים שעלה כי יש בהם פחות צורך.  חלק מהשינויים המרכזיים יוחלו בקווי 4, 9 ו-12 לטובת תושבי הרבעים החרדיים.

$(function(){setImageBanner('f6358d39-8da8-4357-bc7d-09a4a5c0d5af','/dyncontent/2024/9/26/7ed20706-f461-43fd-a365-b393c374ad09.jpg',18520,'בתוך כתבה נמל',510,80,false,50818,'Image','');})

לפני מספר חודשים התעוררה סערה גדולה מצד הנוסעים שקווי האוטובוס בהם היו רגילים לנסוע במשך שנים השתנו להם כך פתאום.

בעיריית אשדוד לקחו את הנושא ברצינות ועמלו במשך החודשים האחרונים על מענה יעיל וישים שייתן פתרון נרחב לפערים שעלו מתוך תלונות התושבים. לצורך כך, ריכזו ומיפו בעירייה את צרכי התושבים ולפי זה שיפרו את התכנית הקיימת.

בתהליך היו מעורבים ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, סגנו שמעון כצנלסון ויו"ר וועדת התחבורה בעיר חבר המועצה הרב שמואל שוק. מי שניהלה והובילה את המהלך היא המשנה למנכ"ל העירייה דינה בר אולפן.

בעירייה, יש לציין, עמדו על כך שהשינויים החדשים לא יגרעו מהשירות הקיים, אלא יהיו לתוספת. חשוב להדגיש: אין זה אומר שלא נעשו שינויים בקווים הקיימים כיום, אלא ייתכן שאותו שירות שקו מסוים היה נותן, יועבר כעת לקו אחר וכד'.

האתגר הגדול שעמד בפני האחראים על התכנית, היה למצוא את האיזון הנכון בין צורכי התושבים לדרישות משרד התחבורה ואל מול הייתכנות והאילוצים הלוגיסטיים והטכניים שהעלו בחברת אלקטרה אפיקים (עד לרמת תיאום המסלול באופן כזה שיאפשר לנהגים לעצור להתפנות).

בסוף משרד התחבורה, שמסבסד את הפעלת התחבורה הציבורית, מקצה לאשדוד כמות ק"מ לנסיעה על פי נתוני השימוש בתחבורה הציבורית בעיר. המשמעות היא שלא ניתן להאריך או להוסיף קו או מסלול מבלי להתחשב במכסת הקילומטרים המדוברת - ברגע שמסלול אחד הוארך, בהכרח נגרעו ק"מ ממסלול אחר.

מה גם, שבאפיקים בוחנים את התאמתם של המסלולים מבחינה פיזית לנסיעת אוטובוס, ושאכן יש להם מספיק מקום לבצע פניות או סיבובים בשל אורכם. כל זאת ועוד, אל מול צרכי התושבים ויתר הפרמטרים שיש להתחשב בהם, גרמו לאחראים לשבור את הראש בדרכם למציאת פתרון.

השינויים שיחלו בתחבורה הציבורית באשדוד ב-10.06 (באדום: הקו הקיים, בסגול הקווים המתוכננים):

קו 1 יהפוך לקו מעגלי ולא יבצע יותר המתנה בתחנה שברחוב הגדוד העברי, מה שהעמיס על התנועה שם וייסע באופן רציף מתחנת הרכבת דרך הגדוד העברי רחוב הרצל בגין וחזרה לתחנת הרכבת. כמו-כן, התדירות של הקו הותאמה לשימוש בו בחודשים האחרונים.

קו 1 - יהפוך למעגלי ללא המתנה בגדוד העברי והתדירות תופחת

קו 2 – הקו יחלוף כמעט בכל רחוב כינרת ברובע י"א ויקשר את הנוסעים לרובעים ד', א', ב' ורובע ה'. כמו-כן, הקו יעצור גם בקרית התרבות של שם צילקר לבקשת התושבים.

קו 2 - יעבור בכל רחוב כינרת ויחלוף בקרית התרבות על שם צילקר

קו 4 - החזרת מסלול הקו לרובע ח' ורובע הסיטי וקישור בין רובע ח' לרובע ז' ולרובע א' ורחוב רוגוזין. כמו-כן, הקו ייתן מענה לנוסעים לבית החולים אסותא. הקו יעצור בכניסה הדרומית לבית החולים.

קו 4 - ייכנס לרובע ח' ומסלולו ברובע הסיטי יתארך. יעצור גם באסותא אשדוד

קו 5 – הקו ישתנה באופן משמעותי ולא יגיע יותר לתחנת הרכבת אלא יחזיר את הקשר הישיר והמהיר בין רובעים י'-י"ג לרובע ו' וכל רחוב קיבוץ גלויות, כולל מכללת הגמלאים. לאור השינויים, הקו יחלוף ברובעים: ח', ו', ה', ב' ו-א'. כמו-כן, מסלול ברובע י"ג יוארך לטובת הרחובות בחלק המזרחי של הרובע.

קו 5 - יחבר מחדש בין רובעים י' ו-י"ג לרובעים: ח', ו', ה', ב' ו-א'

קו 6 – יבוטל לטובת שיפור תדירויות בקווים אחרים במערכת בהם התושבים ביקשו עוד נסיעות.

קו 7 - ייעול מסלול נסיעת הקו ברובע ח' לשיפור משך הנסיעה מרובע א' ו-ד' לתחנת הרכבת ושיפור הקשר בין רובע ט' לרובע ד' + רובע א' וחוף הים. כמו-כן, הקו כבר לא ייכנס יותר לאזור התעשייה.

קו 7 - ייעול השירות ברובע ח', קיצור המסלול באזור התעשייה

קו 8 - (ישונה לקו 35 לבקשת התושבים) – הקו ישנה את מסלולו ברובע ג', כולל תוספת שרות של הקו ברחוב עוזיהו.

קו 8 - ישונה לקו 35 וייתן תוספת שירות ברובע ג'

קו 9 – מסלול הקו ישתנה ובמקום להמשיך לאזור התעשייה דרך שדות וייצמן הוא ייכנס לרובע ג', וישפר את הקשר בין הרובע לרובעים א' ו-ד'. כמו-כן, הקו מסלול הקו ברחוב הנביאים ברובע י' יתארך לבקשת הנוסעים.

קו 9 - במקום לאזור התעשייה ייכנס לרובע ג', יחלוף גם ברחוב הנביאים ברובע י'

קו 11 – מסלול הקו יוארך לאזור התעשיה עד לרחוב הבושם לפי בקשות תושבים לטובת שרות ישיר לאזור התעשיה.

קו 11 - ימשיך לאזור התעשייה

קו 12 – מסלול הקו יעבור שינוי משמעותי ויקשר בין הרובעים ט"ו, ט"ז, י"ג ו-י' לרובעים ט', רובע ז' (מתחם קופות החולים), רובע ו' (כולל מכללת הגמלאים) ולאזור התעשייה (רמי לוי, שופרסל וכו').

קו 12 - ישתנה משמעותית ויחבר את הרובעים הדרומיים לרובעים המזרחיים

קו 16 - קו חדש! הקו ייתן קשר ישיר ומהיר של רובע ט' לתחנה המרכזית ולרובע הסיטי. כמו-כן הקו ייתן קשר ישיר ומהיר של רובעים ח', ו' ו-ג' לפי מסלול לבקשת התושבים לרובעים ב' ו-א'.

קו 16 החדש - יחבר את רובעים: ט', ח', ו' ו-ג', לרובעים ב' ו-א' ותחנה המרכזית ולרכבת

קו 23 – הכנסת הקו לכל רובע י"א בהתאם לבקשות התושבים, לשיפור הקשרים בתוך הרובע ותדירות נסיעות גבוהה יותר. כמו-כן, הקו ייתן שירות בשדרות ירושלים, לרכבת ולמרכז העיר.

קו 23 - ייתן שירות לכל רחוב כינרת ובשדרות ירושלים

קו 29 - קו חדש! הקו יקשר בין הרובעים ד', ה', ו', ג', ז' ו-ט' לרכבת ולתחנה המרכזית. לבקשת התושבים, הקו יקשר בין רובע ז' לרובע ב' ולרכבת. כמו-כן, יקשר בין רובעים ג' ו-ז' לרחוב קרן היסוד ברובע ד'.

קו 29 החדש - יקשר בין הרובעים ד', ה', ו', ג', ז' ו-ט' לרכבת ולתחנה המרכזית

קו 33 – הקו ייכנס בשעות העומס לרובע י"א לפי בקשת תושבים, לשמירה על קשר לאזור התעשיה הצפוני בשני כיווני הנסיעה. 

קו 33 - ייכנס לרובע י"א בשעות העומס ליצור חיבור עם אזור התעשייה

לנוחיותכם, אלו מסלולי הקווים שיישארו ללא שינוי:

קו 3:

קו 3 - ללא שינוי

קו 10:

קו 10 - ללא שינוי

קו 20:

קו 20 - ללא שינוי
קו 21:

קו 21 - ללא שינוי

קו 22: 

קו 22 - ללא שינוי

קו 26:

קו 26 - ללא שינוי

קו 34:

קו 34 - ללא שינוי

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6469cc9d-c3f0-4b99-9f6d-5a124319a026','/dyncontent/2024/9/26/7ed20706-f461-43fd-a365-b393c374ad09.jpg',18520,'בתוך כתבה נמל',525,78,true,50819,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6469cc9d-c3f0-4b99-9f6d-5a124319a026','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,50819,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה