עשה למען הנופלים על קידוש שמך: עצרת זכרון לחייל הקדוש בן יצחק וענונו הי"ד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b29948b7-af98-47ba-8b08-442bb7ca0a63','/dyncontent/2024/7/7/fb1ae825-9e7d-45b4-beb8-2b5958a9c1e2.jpg',18341,'כללית אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b29948b7-af98-47ba-8b08-442bb7ca0a63','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

במעמד הרב הראשי הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו: עצרת מספד והתעוררות במלאת תשע שנים לחייל הק' בן-יצחק וענונו הי"ד שנפל בקרב "צוק איתן"
                                                

כנס זכרון בן יצחק וענונו. א' מיכאלי

הרב הראשי רבי חיים פינטו: "במשך השנה אני עולה על קברו ומתפלל שם כי הוא נקרא קדוש, ושם אני מוצא נחמה, זו ודאי נשמה גבוהה של מסירות נפש שודאי תעורר רחמים על עם ישראל"

 

במלאת תשע שנים לנפילתו של החייל הק' בן-יצחק וענונו הי"ד שנהרג במבצע "צוק איתן" במהלך קרב עקוב מדם בשכונת סג'עייה בפאתי העיר עזה יחד עם כח שהיה בנגמ"ש, התקיים עצרת מספד והתעוררות לזכרו בבית הכנסת "בן - יהודה" ברובע יא' בהשתתפות המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו, רבנים ראש העיר דר יחיאל לסרי ידידם ומוקירי זכרו.

 

בשעות אחר הצהריים בית הכנסת היה מלא מפה לפה, כשכל העת המונים נכנסו לבית הכנסת. לצד אביו של המנוח מר אילן וענונו היו חבר המועצה הדתית נראו רב בית הכנסת הרב שמעון יוחאי יפרח, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, הרב שלמה בן חמו רב מחלקת נישואין ברבנות, הרב מרדכי עמר רבה של 'איפיני' בצרפת, הרב יעקב אביטן רב מועצה אזורית חוף אשקלון, כבוד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מר גבי כנפו מ"מ ראה"ע, סגני יו"ר המועצה"ד מר דוד בן-מנחם ויעקב שטרית ואבי אמסלם ממ"ק ראה"ע. גם קבוצה בולטת מחיילי גולני הגיעו לכבד וישבו בין הקהל.

את המעמד הנחה ר' יהודה אבידן מנכ"ל המשרד לשירותי הדת וממתפללי בית הכנסת.

 

לאחר תפילת מנחה, פתח בדברים רב בית הכנסת הרה"ג ר' שמעון יוחאי יפרח בדבריו עמד על המעלה הגבוהה של יהודי שנהרג על קידוש שמו ית' ודיבר בשבח משפ' וענונו שיחי' שדווקא במשפחה שכזו שמוקירה ומכבדת תלמידי חכמים בכל מאודם וליבם נבחר הקרבן עולה, בנם היקר בן יצחק הי"ד והזכיר בשם בעל אור החיים הק' מפרשת השבוע המפרש כי לכל אדם יש לו שני שמות, האחד השם שניתן לו בעת הברית מילה והשם השני זה השם המאפיין אותו במהלך חייו וסיפר לקהל שהבוקר עלה לבית העלמין והתפלל על קברו של בן יצחק הי"ד והמילים ה' יקום דמו זהרו נגד עיני ואני אומר, זה המהות שלו שהוא אדם של מסירות נפש שזכה למות על קידוש ה'. וסיים שבימים אלו אנו נמצאים בבין המצרים וכולנו מתפללים על הגאולה השלמה במהרה ושה' יאמר די לצרותינו ונזכה לבנין בית המקדש.

 

הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו הרב הראשי ציין כי למרות שעברו תשע שנים, קשה לדבר על האובדן והשבר הגדול של המשפחה, אני נזכר בדמות של בן, פניו המאירות, ואני אומר אוי ליופי הזה שמתבלה בעפר, וסיפר לציבור את גודל המסירות נפש וההקרבה שלו למרות שבכלל לא היה צריך להיות שם והוא זה שביקש להחליף מישהו אחר במקומו, ולצערנו נקטף מאיתנו. לבן יצחק היה אמונת חכמים, אהבת ה' ואהבת התורה שאת זה רכש מהוריו היקרים, ר' אילן היקר זה כמו בן שלנו ממש ואף גיליתי כי הקשר שלנו כבר לא מהיום, אלא שנים רבות לפני כן, כי יש לנו קירבה רחוקה בין המשפחות.

 

בדבריו ריתק את המשתתפים על התינוק המופלא שהיה במוגאדור שהיה נקרא בפי כל "הנביא – הינוקא". הגאון רבי דוד חזן היה חבר בית דינו של הסבא הגדול הרה"ק רבי חיים פינטו זצוק"ל, שנים רבות הוא לא זכה לפרי בטן עד שרעיתו התחננה לבעלה רבי דוד ובכתה שיתפלל שיזכו לפרי בטן ואמר לה, תדעי נזכה לבסוף לפרי בטן, אך לא יחזיק מעמד בעולם הזה ולמרות זאת חפצה בכל מאודה לחבוק מפרי בטנה בן שתחזיק בידיה. לאחר זמן נפקדה והבית התמלא אורה, הבן בעודו פחות משנה החל לפתע לדבר כאדם גדול בדברי חכמה ודעת. השמועה יצא לכל בני העיר עד שקראו לו "הנביא". משנוכח אביו רבי דוד בכך, החל להסתירו מפני הציבור וחששו מעין הרע והבינו שקיבלו בביתם נשמה גבוהה וגידלוהו בקדושה ובטהרה ואביו היה יושב ולומד עימו תורה.

 

באחד הפעמים כאשר ישב רבי דוד בחדרו ועסק בתורת הנסתר, הגיע ילדו הקט ועמד לידו והאזין ללימודו בלי ששם לב, לפתע הילד התחיל לדבר בקול רם ופירש את דברי התורה שאביו לומד באותם רגעים שהיו מתורת הסוד והיו הם דברים שלא שמעתם אוזן מעולם.

 

כששמע זאת אביו החל כל גופו לרעוד מפחד ופנה לקרן זוית והחל מתפלל לפני בורא עולם שיטול את נשמתו של בנו מגופו. תפילתו נענתה וזמן קצר אחר כך נפטר הילד ונשמתו עלתה לגנזי מרומים.

סיפור מזעזע זה ידוע לכולם, גם רבנים ותלמידי חכמים היו עולים על קברו בבית החיים שם להתפלל, כך גם אני מידי פעם במשך ימות השנה נכנס לבית העלמין ודווקא עולה על קברו של בן יצחק הי"ד ומתפלל שם כי הוא נקרא קדוש, ושם אני מוצא נחמה, זו ודאי נשמה גבוהה של מסירות נפש שודאי תעורר רחמים על עם ישראל.

 

בסיום חיזק את המשפחה, וקרא לציבור להתחזק בימים אלו באהבת הבריות, אהבת התורה ולומדיה, כבוד תלמידי חכמים ושמירת המצוות ובכך נזכה להינצל מגלות ישמעאל ולראות בנחמת ציון וירושלים כאשר אור ה' עלינו יזרח ומחה ד' אלוקים דמעה מעל כל פנים. קודם שסיים כיבד את כבוד ראש העיר בתואר של ידידנו "בנן של קדושים" ד"ר יחיאל לסרי שישא דברים, אך מפאת קוצר הזמן ניגשו לתפילת ערבית. הציבור נעמד על רגליו והגר"ח פינטו ערך את האשכבה לזכרו של בן יצחק הי"ד.

 

לאחר מכן ערכו סעודת מצוה באולם שע"י בית הכנסת שנבנה לע"נ של ה' יוסף יצחק בן חמו ז"ל.

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('b14e697e-465e-4115-82e6-556872bb63dc','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50819,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה