מתוך התקציב: התייקרות דרמטית בתח"צ; רפורמת ההנחות תורחב
03.11.24 / 13:08
במסגרת התקציב נקבע כי החל מ-2025 מחיר נסיעה באוטובוס יעלה משישה ל-8 שקלים, ובמקביל יתייקרו משמעותית גם תעריפי החופשי-חודשי והחופשי-שנתי. לצד ההתייקרות, הוצגה רפורמה מקיפה שמטרתה להקל על אוכלוסיות מוחלשות
מחירי התחבורה הציבורית צפויים לזנק בתחילת 2025: מחיר נסיעה באוטובוס יעלה משישה ל-8 שקלים, ובמקביל יתייקרו משמעותית גם תעריפי החופשי-חודשי והחופשי-שנתי.
ההתייקרות, שמגיעה בעקבות הסכמות בין ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר סמוטריץ' ושרת התחבורה רגב, תמנע קיצוץ של כ-769 מיליון שקל בתקציב משרד התחבורה.
במשרד התחבורה הסבירו כי "התעריף יותאם לממוצע ה-OECD", וכי המהלך "יאפשר תקציב ייעודי למאמץ המלחמתי והגדלה משמעותית של תוספות השירות".
לצד ההתייקרות, הוצגה רפורמה מקיפה שמטרתה להקל על אוכלוסיות מוחלשות: תושבי אזורים המדורגים 1-5 במדרג הסוציו-אקונומי, כולל ערים כמו בני ברק, ירושלים, מודיעין עילית ואלעד, יוכלו ליהנות מהנחה של 50% על כרטיס חופשי-חודשי ארצי.
החידוש המשמעותי ביותר הוא השקת "רב-קו מח"ר" (מחשב רכיבה) בהשקעה של כמעט 100 מיליון שקלים. בשונה מהרב-קו הנוכחי המשמש רק לאחסון יתרת נסיעות, הכרטיס החדש יזהה דפוסי נסיעה ויחשב אוטומטית את המסלול החסכוני ביותר עבור כל נוסע. בסוף החודש יחויב הנוסע לפי התעריף הזול ביותר, בדומה למערכת ההנחות הקיימת באפליקציות.
הרפורמה כוללת גם תוספות שירות משמעותיות: קווים חדשים, שיפור תדירות והחלפת מכשירי תיקוף באוטובוסים.
סגן שר התחבורה אורי מקלב הדגיש: "על אף התקופה הקשה עשינו את כל המאמצים כדי שיהיה שיפור בתחבורה הציבורית. בתקציב 2025 התחבורה הציבורית היא הבשורה שלנו. שיפורי התחבורה הציבורית כבר ניכרים בימים אלו בשטח וההישגים הללו הם חוליה נוספת בהמשך פיתוח התחבורה הציבורית ברחבי הארץ לרווחת הנוסעים לשירות נגיש, זול ויעיל יותר לכל אחד."
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]