מכת מדינה: אשדוד במקום ה-3 בארץ במספר נפגעים בתאונות עם קורקינט חשמלי
07.06.24 / 12:36
על פי נתונים שפורסמו הבוקר, אשדוד נמצאת במקום השלישי בארץ במספר הנפגעים בשנת 2023
עמותת אור ירוק פרסמה הבוקר (ו') נתונים על היפגעות רוכבי קורקינט חשמלי בתאונות דרכים ברחבי הארץ.
מהנתונים עולה כי אשדוד נמצאת במקום השלישי בארץ במספר הנפגעים בשנת 2023.
"שילוב זרועות של כלל הרשויות יובילו לצמצום מספר הנפגעים בתאונות עם קורקינטים חשמליים ויחזירו את תחושת הביטחון והסדר לכבישי הערים" - אומרים באור ירוק.
ואלו הנתונים המלאים:
1,157 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים עם קורקינטים חשמליים בשנת 2023 לעומת 1,103 בני אדם שנפגעו בתאונות דומות בשנת 2022 – עליה של 5%, כך עולה מנתוני הלמ"ס שהגיעו לידי עמותת אור ירוק.
על פי הנתונים, בכל יום נפגעו יותר משלושה בני אדם בממוצע בתאונות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים בשנת 2023.
מהנתונים עולה עוד כי שלושה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים בשנת 2023, שניים פחות מאשר בשנת 2022. על פי עמותת אור ירוק בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2024 נהרגו ארבעה רוכבי קורקינטים חשמליים בתאונות דרכים, יותר מבכל שנת 2023 כולה (מעודכן ל-4.6.2024).
במספר הפצועים קשה חלה עליה של 20% - 108 בני אדם נפצעו קשה בתואנות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים בשנת 2023 לעומת 90 בני אדם שנפצעו קשה בתאונות דומות בשנת 2022.
מהנתונים הקשים של אור ירוק עולה כי במקום הראשון בארץ, בפער משמעותי אחרי שאר הערים, נמצאת תל אביב-יפו, עם 362 נפגעים בתאונות במעורבות קורקינט חשמלי בשנת 2023. אחרי תל אביב נמצאת חולון עם 59 נפגעים ובמקום השלישי נמצאת אשדוד עם 55 נפגעים. רמת גן נמצאת אך היא במקום השלישי בארץ עם מספר נפגעים זהה לאשדוד.
אחד מכל עשרה נפגעים – ילד מתחת לגיל 16
112 בני אדם בגילאי 0-15 נפגעו בתאונות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים בשנת 2023 - אחד מכל עשרה נפגעים (10%). צעירים בגילאי 16-24 מהווים 28% מכלל הנפגעים (אחד מכל ארבעה). 47% מכלל הנפגעים בתאונות עם קורקינטים חשמליים היו בגילאי 25-54.
בניגוד לחוק: אחד מכל עשרה רוכבים נפגעים – ילד מתחת לגיל 16
99 רוכבי קורקינטים חשמליים מתחת לגיל 16, גיל רכיבה אסור על פי החוק, נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2023 - כמעט אחד מכל עשרה נפגעים. 28% מהרוכבים שנפגעו היו בגילאי 16-25 ו-44% מהרוכבים שנפגעו היו בגילאי 25-44.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מספר הנפגעים בתאונות עם קורקינטים חשמליים נמצא בעליה מתמדת, חלקם בתאונות במעורבות קורקינטים שיתופיים. השימוש בכלים חשמליים הפך פופולארי יותר ויותר בשנים האחרונות אך במקביל לא התווספו שוטרי תנועה, וערים רבות כלל לא סללו שבילי רכיבה בטוחים לרוכבים שיפרידו אותם מכלי הרכב ומהולכי הרגל.
"רבים רוכבים ללא קסדה ולא מצייתים לחוקי התנועה ופוגעים בתחושת הבטחון של הולכי הרגל. את הכאוס הזה חייבים לשנות באמצעות אכיפה משטרתית ועירונית ויצירת מרחב רכיבה בטוח יותר.
"לאחרונה קידמנו חקיקה המחייבת לוחיות רישום לרוכבי הכלים החשמליים ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לקיים הסברה לציבור אודות התקנות החדשות ולוודא כי המשטרה אוכפת כנגד מי שרוכב בניגוד לחוק ומסכן את החיים של כולנו. שילוב זרועות של כלל הרשויות יובילו לצמצום מספר הנפגעים בתאונות עם קורקינטים חשמליים ויחזירו את תחושת הבטחון והסדר לכבישי הערים".
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]