מה עושה היאכטה של ערפאת במרינה?



 אתר 'אשדודי' מדווח: היאכטה שקיבל רב המרצחים יאסר עראפת עוגנת כעת באשדוד לאחר שנרכשה בידי איש עסקים תושב אשדוד. איך הפכה יאכטה תמימה ליעד של המודיעין הישראלי?
 

מרינה אשדוד. צילום עומר דרני

אם תגיעו בימים אלו למרינה הכחולה באשדוד, תגלו שם יאכטה שאינה שונה מכל חברותיה, כשר שמה הוא 'המלך שאול'. מה שאינכם יודעים, הוא שמאחורי היאכטה התמימה ישנו עבר לא פשוט, והיא ריתקה אליה במשך זמן רב את עיני המודיעין הישראלי עד שנתפסה והוחרמה.

מי שחשף את הסיפור שמאחורי היאכטה, הוא האתר האשדודי 'אשדודי' שמוציא אותנו לשיט קצר אל ההיסטוריה: אי שם לפני יותר מ-40 שנים, העניק טיטו, מנהיג יגוסלביה דאז, לחברו רב המרצחים וראש ארגון אש”ף יאסר ערפאת יימ”ש – מתנה – יאכטה מפוארת  באורך 25 מטרים.

היאכטה, שנקראה בעברה “קאסלרדיט”, אמורה הייתה לשמש את ערפאת בשינוע מחבלים  ותחמושת אל בסיס האם שלו בטוניס, אולם חיל הים הישראלי יירט אותה בליל ה25 באוגוסט 1985 ממערב לצידון כשעל סיפונה 8 פלסטינים מארגון הטרור ועוד שני זרים (אוסטרלי ואמריקאי – אנשי הצוות של הספינה), השתלט עליה – וגרר אותה אל חופי ישראל.

סיפור תפיסתה נשמר תחילה בסוד, אולם כעבור חודש, התפרסמה ידיעה ותמונה קצרה אודותיה בעיתון “העולם הזה” בגיליון חודש ספטמבר, שם נמסר כי הספינה הייתה אמורה לשמש את ארגון המחבלים לפעילות טרור נגד ישראל.

אם כן, לא נמצא תיעוד כי ערפאת אכן השתמש בה בעצמו לצרכיו האישיים (ישנה הערכה מודיעינית כי הוא עצמו סלד מלצאת אל הים), אולם אין עוררין כי הספינה אכן הייתה בבעלותו של רב המרצחים – ושימשה את ארגון הטרור עליו פיקד.

האניה "קאסלרדיט" זמן קצר לאחר תפיסתה ע"י חיל הים, כפי שהופיעה בגיליון העיתון "העולם הזה" מס' 2505 בחודש ספטמבר 1985. מאז, במשך מס’ לא ידוע של שנים, השתמשו בה כוחות הביטחון הישראלי לשימושים שונים ברחבי הים התיכון, עד שבמשרד הביטחון החליטו למכור אותה אל השוק הפרטי.

בתנאי המכרז של מכירתה הוצב תנאי אחד ויחיד – עליה לא לשוט יותר ברחבי הים.

וכך, היאכטה התגלגלה בין מספר בעלים, עד שבשנת 2009 הגיעה אל ידיו של רופא תושב המרכז, אשר השקיע בה מאות אלפי שקלים בשיפוצה מן היסוד – ומאז עגנה בנמל יפו – קרוב לבעליה.

לאחרונה, היאכטה נרכשה ע”י איש העסקים המקומי שאול פרץ, אשר בבעלותו מס’ כלי שיט.  פרץ שינה את שמה ל- “King Shaul”.

בשיחה שערך עמו אתר 'אשדודי', פרץ מספר כי הפרט הפיקנטי בעברה של הספינה ללא ספק מוסיף עניין, אולם תג המחיר נותר ללא שינוי: לידיעת מי שיהיה מעוניין לרכוש את הספינה  –  פרץ דורש עליה 600,000 אירו.

לבינתיים, כאמור, היא עוגנת במרינה, שם תוכלו לפגוש בה.

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('b82a688a-a656-414a-87b7-aa570584facc','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50819,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה