לראשונה: 'דגל התורה' שוקלת ריצה נפרדת באשדוד  

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('bd5bb17b-d270-4fb5-a2d9-77141c9626fc','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bd5bb17b-d270-4fb5-a2d9-77141c9626fc','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

פרסום ראשון: בתנועת 'דגל התורה' שוקלים ברצינות הרצת רשימה באשדוד, שתתמודד כבר בבחירות הקרובות * "מבדיקות שעשינו, נוכל להכניס למועצה שני נציגים לפחות", אומרים בכירים בציבור הליטאי * הרשימה צפויה לקבל תמיכה גם מצד קהילות חסידיות
 
 

הגרי"ב שרייבר בקמפ. שוקי לרר

מרימים את הדגל: לאחר חודשים של היערכות ובחינת השטח, נראה כי בתנועת 'דגל התורה' התקבלה ההחלטה – הקמת מפלגה שתרוץ באופן עצמאי לעיריה, כבר בבחירות הקרובות, תחת השם 'דגל התורה'. המפלגה החדשה צפויה לייצג את הציבור הליטאי בעיר, אך נראה שהיא תזכה לתמיכתן של קהילות מהציבור הכלל חסידי.

הידיעה על הריצה הנפרדת נחשפה אתמול, אך ל'אשדוד'ס' נודע כי המגעים מתנהלים מזה תקופה ארוכה. כבר לפני מספר חודשים התקיימה ישיבה בעיר בה השתתפו ראשי קהילת 'בני פינחס' בראשה עומד הגר"ב שרייבר שליט"א, לצד בכירי ההנהלה הארצית של 'דגל התורה' ובהם הרב מנחם שפירא, מנהל המח' המונציפיאלית של התנועה. המסר שהועבר לקהילה המקומית היה שיש לבחון ברצינות ריצה נפרדת ועצמאית, וזאת לאור הניסיון המוצלח שהוכח בבחירות האחרונות, אז העצימה 'דגל' את כוחה בכל רחבי הארץ.

"בבחירות האחרונות הוכח", הבהירו ראשי 'דגל', "כי דווקא פיצול וריצה נפרדת תורמת לאחדות בקרב מחנה יראי ה'. כאשר רצים בנפרד, כפי שעשתה 'דגל' בירושלים, מוכיחה הריצה בבחירות את כוחה של המפלגה, ולאחר מכן פועלים הנציגים החרדיים מכל הסיעות בהרמוניה תוך שהם מודעים למשקלם של הציבורים השונים". מסיבה זו, אמרו, חשוב שגם באשדוד, שבה עד כה היה הציבור הליטאי סרח עודף בכל בחירות של מפלגה אחרת, תתמודד המפלגה בנפרד והיא תרוץ באופן עצמאי.

מדובר בתקדים, שכן באשדוד לא היתה עד כה נציגות של 'דגל התורה', והציבור הליטאי בעיר, קהילה גדולה שמונה יותר מ-400 משפחות, לא זכה לייצוג במועצה, גם לא במסגרת הסדרי רוטציה כאלו ואחרים (מלבד התקופה שבה שימש כנציג הרב משה בורשטיין ז"ל, שנחשב למזוהה עם הקהילה). ראשי הקהילה נהגו להגיע להסדרים מול ראשי המפלגות, פעם אגו"י ופעם ש"ס, כאשר הם תומכים באופן נקודתי בבחירות תמורת קבלת הבטחות שונות שלעתים מומשו ולרוב לא יצאו לפועל.

גם הפעם ניהלו ראשי הקהילה מגעים הן מול אגו"י והן מול ש"ס, אם כי הפעם, בעקבות ההצלחה בירושלים, דרשו ראשי הקהילה ייצוג במסגרת המפלגות השונות – אך דרישה זו לא נענתה.

מסיבות אלו, ובפרט לאור הדירבון שקיבלו ראשי הקהילה מבכירי המפלגה בבני ברק, התקבלה ההחלטה לרוץ הפעם באשדוד באופן עצמאי, כאשר הרשימה תתמודד תחת השם 'דגל התורה'. הריצה הנפרדת צפויה לגרום לטלטלה בעיר, אך ראשי הקהילה דאגו להבהיר שהקמת המפלגה נעשית מתוך מטרה של ייצוג עמדות הקהילה ולא חלילה כצעד נגד יתר המפלגות.

חשוב לציין כי גם עתה לא נאמרה עדיין המילה האחרונה, ול'אשדוד'ס' נודע כי עדיין מתקיימים מגעים מול יתר המפלגות, בעיקר מצד אגו"י שם חוששים מאד מהקמתה של המפלגה שצפויה לפגוע בכוחה של המפלגה הוותיקה. לפי הערכות שונות, כך אומרים לנו בכירים ב'דגל', ריצה עצמאית של 'דגל' צפויה להסתיים עם שני נציגים במועצה, בפרט לאור העובדה שישנן קהילות מהציבור הכלל חסידי שיתמכו בדגל התורה - כפי שהוכח אגב גם בירושלים, שם זכתה 'דגל' לתמיכה גם מצד חוגים חסידיים.

"לפי הבדיקות שלנו נוכל להכניס בע"ה שני נציגים לעיריה, כשהדבר לא יבוא על חשבונן של המפלגות הקיימות ומאידך צפוי להשפיע ולתרום לחיזוק צביונה המסורתי של העיר", אומרים לנו בכירים בקהילה שמציינים כי "עד כה זכינו לגיבוי ולעידוד רב מצד קהילות רבות ונוספות, כך שבהחלט סביר להניח שכבר בבחירות הקרובות תרוץ 'דגל התורה' באשדוד באופן עצמאי".

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה