יְהוּדָה אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ: עצרת התעוררות לזכרו של הרב יהודה שטרית, רב בית העלמין לשעבר

$(function(){setImageBanner('828f584a-e2bb-435a-8d4f-72912b83c257','/dyncontent/2026/6/8/60eabe52-0738-4149-8ee0-d09f10f7fc5b.jpg',21289,'אשדודים תנו חיוך!',525,78,false,50817,'Image','');})

עצרת התעוררות וסעודת מצוה במלאת י"ג שנים להרב יהודה שטרית זצ"ל רב בית הכנסת 'אהבת שלום - שמחת רפאל' ברובע ה' ורב בבית העלמין לשעבר

הרב שטרית עם הרב העיר. מ מיכאלי

אמש (שני) התקיים במוסדות "אוצרות הגדולים" בראשותו של הרה"ג ר' שמואל שטרית שליט"א ראש מכון הפצת המשנה "סוד שרפי קודש" ומחבר הספר הנפלא "אור מופלא", הספד ואזכרה עם סעודת מצוה במלאת יג' שנים לאחיו מזכה הרבים הרב יהודה שטרית זצ"ל מיסד בית הכנסת 'אהבת שלום - שמחת רפאל' ברובע ה' ורב בבית העלמין לשעבר. 
בראש השולחן ישבו אחיו, הרה"ג ר' שמואל שטרית שליט"א, כשלצידו, הרה"ג ר' יעקב אמסלם שליט"א ראש ישיבת "נחלת ישראל", הרה"ג ר' אהרון וינברגר שליט"א ממכון לימוד המשניות ועוד.
הגר"ש שטרית נשא דרשה מיוחדת בדברי תורה על פרשת השבוע והעלה את זכרו של אחיו זצ"ל, בדבריו תיאר על אהבת התורה הגדולה שהיתה אצלו וכן התפילות היו אצלו לשם דבר, וזה מעידים כל מי שהכירו, זכה להוציא לאור עולם ספר שערך בו אסף תפילות רבות "אבות למרפ"א", היה ידוע גם כאיש חסד גדול שעשה עם הנפטרים בעת שהיה רב בבית העלמין, שם היה עורך לוויות בכבוד מיוחד לנפטרים, כפי שהיה ידוע לכל באותם שנים, יהי רצון שיהיה מליץ יושר על עם ישראל וזכות המשנה תבוא הגאולה השלמה בקרוב.
עוד הזכירו הרבנים שליט"א, את מידותיו הגדולות והצנועות של הרב זצ"ל, את תמימותו וישרותו של המנוח, על תפילותיו הנרגשות, היה נוהג להתעורר באשמורת הבוקר בעוד לילה כדי לפתוח את בית הכנסת ולהיות הראשון במשך עשרות בשנים. זכה להקים את בית כנסת "אהבת שלום – שמחת רפאל" ברובע ה' ושמחה גדולה תמיד היתה לו בעת שהיו מגיעים רבנים למסור שיעורי תורה או בעת שהיה עורך את הילולות הצדיקים במקום.
היתה שמחה למנוח, שהמקום פורח וממשיכים את הפעילות בבית הכנסת, עוד הזכירו את הערכתו הגדולה לצדיקים ועל קירבתו אליהם, האדמו"ר הרה"ק רבי מאיר אבוחצירא זצוק"ל היה מחבב אותו והיה מעריך את כל פעליו למען הציבור ועליו נאמר 'טוב שם משמן טוב'.
בסיום הדרשות, אחיו הגר"ש שטרית ערך את האשכבה לזכרו ולעילוי נשמתו. למחרת, בשעות הבוקר, עלו להתפלל על ציונו באוהל ענק שהוקם על קברו בבית העלמין בעיר בסמוך לאולם ההספדים, שם ערכו תפילה ואמירת משניות לע"נ והתפללו לישועת הכלל והפרט.
יצויין כי בני משפחתו הנרחבת הי"ו, ערכו את האזכרה לכבודו גם בבית הכנסת שהקים "אהבת שלום – שמחת רפאל" ברובע ה', גם שם נשאו דברי תורה והתעוררות וערכו אשכבה לזכרו.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2fac6561-ad12-43b5-9c4c-ed9df9f1fa0e','/dyncontent/2026/6/8/60eabe52-0738-4149-8ee0-d09f10f7fc5b.jpg',21289,'אשדודים תנו חיוך!',525,78,true,50819,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2fac6561-ad12-43b5-9c4c-ed9df9f1fa0e','/dyncontent/2026/5/7/569d1d2e-60b9-4a9c-a372-106028b0c3a0.jpg',21050,'עוד שירות של העיריה',525,78,true,50819,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2fac6561-ad12-43b5-9c4c-ed9df9f1fa0e','/dyncontent/2025/3/2/13e47c18-b32c-4e9b-94ab-ae2a1dc9e8e5.jpg',19152,'האשדודים כבר יודעים. אין כמו פיצה בורו פארק',525,78,true,50819,'Image','');},15]]);})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה