יו"ר אשדוד התורנית הרב וובר: "אני מתחייב בס"ד להתנהל בשוויוניות כלפי כלל הקהילות באשדוד"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('720fb0c4-c40d-446b-9384-5ffe9dff14de','/dyncontent/2024/4/17/adf57fbc-5a84-4e95-9d82-a465d2a648e3.gif',17707,'בראשית אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('720fb0c4-c40d-446b-9384-5ffe9dff14de','/dyncontent/2024/3/31/cf7ecb0c-8297-4e18-a088-54f981cb04b3.gif',17678,'מדא אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('720fb0c4-c40d-446b-9384-5ffe9dff14de','/dyncontent/2024/4/21/09f20987-d5d3-4712-8e6f-6e24227d49bf.jpg',17795,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('720fb0c4-c40d-446b-9384-5ffe9dff14de','/dyncontent/2024/4/9/5cacf41f-ccff-4bb2-ab8e-2246cadc0961.jpg',17724,'בנק אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

יממה לפתיחת הקלפיות יו"ר רשימת 'אשדוד התורנית' באשדוד הרב אפרים וובר יוצא בקריאה נרגשת לכלל הציבור החרדי באשדוד לתמוך ברשימת 'אשדוד התורנית' שסימנה 'דגל' למועצת העיר וליחיאל לסרי לראשות העיר. וובר: "אנו דוגלים בהתנהלות בניקיון פנים, בהוגנות, באחווה, בפרגון הדדי בין כלל קהילות הקודש המרכיבות את הפסיפס החרדי המורכב בעיר. כך נהגנו, כך ננהג בע"ה במפלגה החדשה"

צילום: באדיבות המצלם

לפני ארבעה וחצי חודשים נפל דבר ביהדות החרדית באשדוד כשרשימה חרדית חדשה בעיר הפציעה לאוויר העולם והביאה עמה בשורה רעננה לטובת כלל הציבור החרדי בעיר.

קהילות מעטירות בעיר עליהן נמנות אלפי משפחות בעיר ומהוות פלח נכבד במצבת הקולות של הכח החרדי בעיר - עלו לאחר שנים רבות על דרך המלך, הניפו את הדגל והקימו את רשימת דגל התורה, בראשות נציג חסידות בעלזא במועצת העיר הרב אפרים וובר.

הרשימה, העונה לשם 'אשדוד התורנית' שסימנה 'דגל', זכתה לברכת הקודש של אדמו"רי, רבני ודייני הקהילות המיוצגות על ידי הרשימה המאחדת החדשה, קהילת בעלזא, קהילות הכלל-חסידי, קהילת 'דגל התורה' וקהילות רבות נוספות שביקשו להסתופף תחת מטריית האחדות והשלום.

לקראת הבחירות ביקשנו לשוחח עם יו"ר הרשימה הרב אפרים וובר שישפוך לנו מעט אור על נסיבות הקמת המפלגה.

"הרשימה שהוקמה לפני ארבעה חודשים וחצי חרטה על דגלה את האמת והשלום", מספר ר' אפרים ל'אשדודס'. "אי אפשר לשלום בלא אמת ואי אפשר לאמת ללא השלום. ואז האמת והשלום אהבו".

"אנו דוגלים בהתנהלות שוויונית ללא משוא פנים לכלל הקהילות. אנו דוגלים בהתנהלות במסגרתה כולם שווים בין שווים. אנו דוגלים בהתנהלות בניקיון פנים, בהוגנות, באחווה, בפרגון הדדי בין כלל קהילות הקודש המרכיבות את הפסיפס החרדי המורכב בעיר. ואני באופן אישי מתחייב בלי נדר ובס"ד שכך אנהג במסגרת פעילותי הציבורית.

"הרשימה החדשה מעלה על נס ומקדשת את הדיאלוג הבריא בין נציגי הקהילות. כולם אהובים, כולם ברורים, כולם גיבורים, כולם חכמים, כולם יודעים את התורה, ולפיכך כולם נוטלים בשווה. אין נותנים ומקבלים. אין בנים ובנים חורגים. אין פריבילגים יותר ופריבילגים פחות. כולם שווים בין שווים".

ובקדנציה החולפת הדברים התנהלו אחרת על פי ראות עינך?

"אם היינו במקום הזה של התנהלות הגונה בין השותפים לאורך הקדנציה החולפת – לא היינו היום במקום הזה שבו אנו רצים באופן עצמאי. לצערי, לא אחת נתקלתי בהתנהלות המשקפת את ההיפך הגמור מהתנהלות של שותפות.

"הדברים נוגעים הן בדברים הנוגעים בממון, בתקציבי חינוך, בתקציבי תרבות תורנית, הן בדברים הנוגעים להקצאות קרקע עבור מוסדותינו ואין כאן המקום להאריך.

"בהזדמנות זו אדגיש ברורות: במהלך כל הקדנציה האחרונה ואף בקדנציות שקדמו לה, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי היה שותף הגון בכל הנוגע לצרכי קהילתנו ומוסדותינו. התנהלותו היתה תמיד במאור פנים, בעין יפה ובנפש חפצה ועל כך תודתנו מעומק ליבנו. כמה חבל שדווקא משותפינו הקודמים למפלגה מצאנו לעיתים רבות התנהלות מסוג אחר. 

אולם אנו סיגלנו את דרך השלום ומלאנו פינו מים בתקווה כי בקדנציה הקרובה, לקראת הרכבת הרשימה לקראת הבחירות באשדוד, ההתייחסות תהיה שונה.

אולם אין די בכך שלא נרשם כל שינוי מדפוסי ההתנהלות הקלוקלים – עם הגיענו לישורת האחרונה לקראת הגשת הרשימות, פגשנו בהתנהלות שרק העצימה את התחושה שמה שהיה יהיה – ואף יותר מכך.

וובר עם ראש העיר. צילום: שניאור מור יוסף

כלומר?

"חרף האזהרות ששיגרנו על כך שהגיעו מים עד נפש ולא ניתן להמשיך בהתנהלות הקיימת שביקשה

להנציח את שיטת 'המעמדות', במקום לכונן רשימה מאחדת המעניקה מקום שוויוני לכלל הקהילות, וכפי שהיה לאורך כל הקדנציות בעבר, לעיתים פחות ולעיתים יותר, הפעם נרשמה באופן מוחלט התנהלות חד-צדדית שביקשה להכתיב לבדה את הרכב הרשימה. הלזה תיקרא שותפות?  

"מבחינתי, זה היה קו פרשת המים. לאחר שנועצתי עם דייני קהילת בעלזא שליט"א בעירנו ולאחר שזכינו לברכת הקודש של כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א, החלטנו בלית ברירה על הקמת רשימת האחדות והשלום, רשימת 'אשדוד התורנית' שסימנה 'דגל' בראשותי יחד עם הקהילות הקדושות בעיר, ביניהן קהילות 'שלומי אמונים' וציבור תומכי 'דגל התורה'.  

בדיעבד ישנן יתרונות לריצה נפרדת?

"בהחלט. הריצה הנפרדת תייצר בראש ובראשונה בס"ד מכפלת כח. קהילות קדושות שעד עתה לא יוצגו ולא הצביעו עבור אגודת ישראל – הפעם יצביעו בגאון עבור דגל התורה המייצגת את כלל העדות והחצרות בעיר, חסידים, ליטאים וספרדים. זו תהיה מפלגה שתייצג את כלל הקהילות הק' בעיר ולפיכך בס"ד הכח החרדי בעיר יממש לראשונה מזה שנים את כל הפוטנציאל הגלום בו.

"זאת ועוד: הריצה הנפרדת תהווה לראשונה מעין פריימריז פנימיים לקהילות באשדוד ותקבע מאזן כוחות הגון יותר, מדויק יותר בין החצרות השונות בכל הנוגע לשאלת הייצוג ולהיקף הפעילות הציבורית המבוצעת על ידי שליחי הציבור. מטבע הדברים גם תינתן ההכרה הפוליטית והציבורית בכח הקהילות המיוצגות על ידינו.

"כיו"ר מפלגה עצמאית על כל המשתמע מכך מבחינה פוליטית אני מקווה ומתפלל שנזכה להגדיל ולהעצים את המענה הנדרש לצרכי ציבור הקהילות, הן בצרכי הכלל והן בצרכי הפרט ההולכים וגדלים ככל שחולפות השנים.

כמה מילים על השותפים לדרך?

"רשימת 'אשדוד התורנית' מייצגת את סלתה ושמנה של קהילות הקודש מאשדוד, ההכרה צפויה לגדול שבעתיים, הן מצד הקברניטים, הן מצד השותפים העתידיים לקואליציה והן מצד הציבור. ההכרה הזו מקבלת ביטוי באופן רוחבי בכל היבט ציבורי-פוליטי על כל הנגזרות המשתמעות מכך.

"נציג 'שלומי אמונים' הרב יהושע טננהויז הוא נציג ציבור משכמו ולמעלה עבור כל הקהילות של הכלל-חסידי. במשך תקופה ממושכת הוא היה יד ימינו של השר הרב מאיר פרוש בשבתו במשרד החינוך ובתפקידו זה סייע רבות גם למוסדות התורה של קהילת בעלזא. כמו כן, במסגרת גיבוש מתווה החינוך בהיבט התקציבי ערב אישור תקציב המדינה האחרון, ר' יהושע עמד לעזר וסיוע לאורך כל הדרך עבור כלל ילדי ישראל.

"כך גם קהילת הגר"ב שרייבר שליט"א המעטירה המהווה אבן חן בעירנו ומגדלור של תורה ויראה. די להביט בהתנהלותו הצנועה של נציגם למועצת העיר הלא הוא הרב עמנואל כהן ארזי, המנהל ביד רמה את סמינר 'בית יעקב החדש' בעיר, ולהבין שמדובר בנציג ציבור מזן שטרם הכרנו במחוזותינו. פשטותו, יראת השמיים, ותפיסת היותו שלוחא דרבנן במובן הפשוט של המילה, הם שעושים את ההבדל בין הפוליטיקה הישנה לפוליטיקה החדשה שאנו מציעים".

 צילום: באדיבות המצלם

ומהו המסר שלך לבוחר החרדי בעיר לקראת יום הבחירות?

"מידי מערכת בחירות היו שסמכו על הנס. הפעם, כפי שתיארתי בהרחבה, מדובר בקרב על הבית. על הבית שלנו. זהו קרב של להיות או לחדול. האם אכן נצא לדרך המלך ונצליח להשפיע או שמא חלילה נאבד את ההכרה.

"יומיים עומדים לרשותנו ובמהלכם כולנו יכולים בס"ד להכתיב כמה כח יהיה לקהילות שבחרו להיות מיוצגות תחת 'אשדוד התורנית' בעיר בחמש השנים הקרובות.

"לשם כך אני מבקש באופן אישי מכל מצביע פוטנציאלי בעיר אשדוד שייקח על עצמו להביא עוד קול נוסף אחד לטובת 'אשדוד התורנית' שסימנה 'דגל' וכדי להבטיח את המשך קיומינו כאן בעיר".

האם לדעתך ניתן להביא קולות מרחבי העיר?

"לא מעט אברכים שואלים אותי בימים אלו את השאלה הזו. התשובה היא שבהחלט. העיר אשדוד היא עיר מסורתית. כמעט בכל מערכת בחירות לא היה קלפי אחד שלא מצאנו בו קולות לטובת מפלגות חרדיות. הדבר מלמד שיש לנו קרקע פוריה בעיר כדי להעיר את הנקודה היהודית של כל תושב ותושב בעיר.

"ומכאן קריאתי למצביע הפוטנציאלי: קח לעצמך כמה דקות, אתר את המכר/איש המקצוע/השכן המזוהה עם הציבור הכללי וצא להשפיע על הצבעתו והצבעת משפחתו. הפעם מדובר בשעת חירום של להיות או לחדול, כשהאחריות והתוצאה מוטלת עליך, עלינו, ובידי כל אחד ואחד מאיתנו. היזהרו משאננות ובע"ה ובס"ד נצליח להגדיל תורה ולהאדירה". 

 

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה