יום הזכרון בבית העלמין: זוכרים את הנופלים תושבי העיר אשר נפלו בהגנתם על המולדת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6f4eb243-d643-43be-9798-bc700b76380f','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6f4eb243-d643-43be-9798-bc700b76380f','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

המועצה הדתית היתה מוכנה כראוי כמידי שנה לכבודם של הנופלים הי"ד בכל שטח בית העלמין

יום הזכרון בית העלמין. א' מיכאלי

בבית העלמין הצבאי התקיים כמידי שנה טקס יום הזיכרון המרכזי לחללי מערכות ישראל וכוחות הביטחון, שנפלו בעת מילוי תפקידם. בהשתתפות רבני העיר, המשפחות השכולות, חיילים ומפקדים, ראש העיר יחיאל לסרי, סגניו וחברי המועצה, יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן וחברי המועצה, אישי ציבור ותושבי אשדוד שבאו לכבד את זכר הנופלים.

 

יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן הופיע כבר בשעות הבוקר בשערי בית העלמין, וערך סיור אחרון יחד עם צוות עובדי בית העלמין לוודא שאכן העבודות הקדחתניות שנעשו בימים האחרונים בכל שטח בית העלמין עומדים על מנת לכבד את זכרם של הנופלים ולהבדיל של החיים האלפים הרבים שפוקדים את בית העלמין ביום כואב זה.

 

יצויין כי מי שמכיר ויודע, בית העלמין מתוחזק היטב בכל ימות השנה במטרה לכבד את הנפטרים ולהבדיל גם את החיים הפוקדים את המקום במשך כל ימות השנה ובפרט ביום הזכרון.

 

בעיר אשדוד זוכרים את שמות החללים, בבית העלמין הצבאי אשדוד קבורים 214 חללים, בהם חללים ממלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים, מלחמת לבנון, מבצע שלום הגליל וכן חללים שנפלו בעת שירותם, בפעילות מבצעית ובנסיבות אחרות, כאשר מרביתם התגוררו לפני נפילתם באשדוד וביישובים הסמוכים לה.

הטקס החל מיד בשעה 11:00 בצפירה בת 2 דקות ולאחריה הודלקה המשואה לזכרם של החללים, בתפילת יזכור כובד החזן הצבאי הרב יעקב דדון, לאחריה נאמר קדיש מפי אב שכול מר שאול בן ישי לזכר בנו יונתן הי"ד שנפל בעת שירותו הצבאי, החזן הצבאי חיים שטרן התכבד בתפילת "קל מלא רחמים" לזכרונם ולעילוי הנשמות הקדושים של חללי מערכות ישראל.

 

דבר נציג המדינה שר הרווחה הרב יעקב מרגי:

 

משפחות יקרות, מתייחדים אנו היום עם זכרם של חיילנו

אנשי מערכות הביטחון וחללי פעולות האיבה  שנפלו על הגנת הארץ והמולדת.

 

האומה כולה שותפה אתכם היום באבלכם. יום הזיכרון עוטף ומחבק אתכם ומאחד את כולם, בתחושת הכאב,

ההזדהות והגעגועים, לבן ולבת לאח ולאחות לאב ולאם לסבים ולסבתות, לנכדים ולנכדות שנפלו במערכות ישראל על הגנת המולדת  ועל תקומת ישראל בארצו האחת והיחידה.

 

כבכל שנה בטרם תחוג המדינה את יום עצמאותה. נרכין ראשנו ודגלנו לזכרם ולכבודם של בננו האהובים שמסרו נפשם על קידוש ה' ועל הגנת המולדת.

 

אתם המשפחות, ההורים השכולים האלמנות והיתומים,

הבנים והבנות, האחים והאחיות, הסבים והסבתות- נגזר עליכם לשאת, בעול הכבד ובעול הכואב. עול כבד מנשוא הושת עליכם בני משפחת השכול.

 

וביום הזה אנו איתכם, מנסים לחוות את הכאב הגעגוע והיגון ו-חווים- מעט מן המעט - וזה קשה.

 

העם כולו גאה בהם ובכם אין שיעור לחוב הכבד שחבים אזרחי ישראל לנופלים ולכם. חוב זה הוא נר לרגלינו ומחייב אותנו להמשיך להגן על ביטחון מדינת ישראל, מדינתנו האחת והיחידה מורשת אבותינו בבת עינו של העם היהודי.

עלינו לשמור בקנאות על מיוחדותה של החברה בישראל כחברה מאוחדת צודקת ושוויונית.

 

לא נחדל לרדוף אחר השלום נהפוך כל אבן ונחפש כל סדק להביא שלום בטוח על מדינתנו כי זו גם צוואתם של הנופלים. בנינו כולם נשמות קדושות וטהורות כולם עולמות מלאים. כולם חלומות שנגנזו. כולם אהבות וגעגועים. יגון וכאב שלא נגמר. במלחמות כפו עלינו אויבנו מלחמה ושכול הדדי.  אנו בהגנתנו מנסים לכפות עליהם את השלום הממאן לבוא.

 

משפחות יקרות, בזכרנו את הנופלים מקבלים אנו את הכוחות להמשיך מאוחדים ומגובשים להיותנו מדינה

יהודית שורשית חזקה ומאוחדת.

 

"בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה  מצילנו מידם" לפני ימים מספר ציין עם ישראל את יום  השואה והגבורה השואה שכילתה יותר משליש מהעם היהודי ע"י הצורר הנאצי. יום בו אנו מחזקים את התובענה  לעולם לא עוד לגיא ההריגה. לעולם לא להיות קורבן ומקרבן. לעולם לא לעמוד מן הצד.

 

בימים אלו כשאנו רואים את המתרחש סביבנו וכשנשמעים שוב קולות להחרים אותנו. וקריאות להשמידנו ע"י השפלים שבאויבנו נזכור את שותפות הגורל ונבהיר לאוייבנו  אנחנו חזקים ומאוחדים.

 

כי זר לא יבין זאת. זר לא יבין את הערגה לארץ הזאת. זר לא יבין את הערגה למורשתו ולעצמאותו של העם היהודי במולדתו. ולא יבין את המחיר הבלתי נתפס שאנו נדרשים לשלם יום יום, שנה שנה, על מנת לשמור על החלום והחזון של "שיבת ציון".

 

לסיום משפחות יקרות, עומדים אנו בערבו של יום העצמאות השבעים  וחמש.

 

שעות קשות למשפחת השכול בהן נמהלת  שמחת החג בתוגת השכול. בשם ממשלת ישראל והעם כולו נושיט לכם יד חמה וחיבוק אמיץ מהול בכאב..

ויחד כאחד נמשיך לפעול לאורה של המורשת  היהודית וצוואת החיים נוכיח לנופלים ולכם שהקורבן לא היה לשווא. זכרם של הנופלים וקדושת מסירות נפשם וקידוש ה' יהיו לנגד עיננו תמיד.

 

יהי זכרם ברוך ותהא נפשם צרורה בצרור החיים.

עם סיום דבריו התקיים טקס הנחת הזרים.

 

בתום הטקס, נציגים מהעיריה ובראשם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וכן ממשרד הבטחון הודו לרב עובדיה דהן ראש המועה"ד על היערכותו כמידי שנה לקראת יום הזכרון לקדם את ההמונים בבית העלמין עם פנים חדשות, ניקיון צחצוח באזור כולו באווירה נוחה ונעימה.

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה