טרגדיה באשדוד: רבי חנניה אוחנה ז"ל הלך לעולמו לאחר התמודדות עם מחלה קשה
24.06.26 / 19:55
אבל כבד באשדוד עם פטירתו של איש החסד הצנוע שנשא את ספר התורה בן ה-500 שנה לחולים ופצועים בבתי החולים. הלווייתו תתקיים הערב (רביעי) בשעה 22:00 בבית העלמין באשדוד

העיר אשדוד איבדה היום אוצר כלי חמדה, איש יקר ובעל חסד גדול וצנוע, רבי חנניה אוחנה ז"ל, שהשיב הבוקר (רביעי) את נשמתו לבוראה לאחר שחלה, נחלש וסבל ייסורים קשים ומרים בתקופה האחרונה.
רבי חנניה ז"ל היה דמות מוכרת ואהובה בחדרי המיון ובבתי החולים ברחבי הארץ. הוא היה ממקורביו הבולטים של הרב הראשי לאשדוד, הגאון רבי חיים פינטו שליט"א, שראה בו שליח נאמן והפקיד בידיו בלבד את האישור המיוחד לשאת את ספר התורה הקדוש והעתיק, בן כ-500 שנה, של זקנו רבי יאשיה פינטו זצוק"ל.
בכל עת שבה נקרא לחדרי המיון או למחלקות טיפול נמרץ – בין היתר בבתי החולים סורוקה ותל השומר – כדי להתפלל על חייל פצוע קשה או חולה אנוש, היה רבי חנניה ז"ל נרתם מיד למשימה.
גם בשעות הלילה המאוחרות, היה מגיע עם ספר התורה הקדוש כשהוא עטוף בתיק מיוחד, ועורך תפילה מיוחדת ומרגשת ליד מיטת הפצועים, עד שהיו זוכים להתעורר או לראות הטבה משמעותית במצבם. בידיו החזיק לאורך השנים מכתבי תודה רבים של בני משפחה נרגשים, שיקיריהם ניצלו וזכו לרפואה שלמה.
מסע הלווייתו של רבי חנניה אוחנה ז"ל יתקיים הערב, יום רביעי, ח' בתמוז תשפ"ו (24.6.2026), בשעה 22:00 בדיוק, באולם ההספדים הישן בבית העלמין באשדוד, שם יובא למנוחת עולמים.
תנצב"ה.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]
