במבצע צבאי: שש גופות חטופים חולצו ממנהרה בחאן יונס

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('5fe48277-fb14-4b05-84f3-9ba9bcd2ffbc','/dyncontent/2024/7/7/fb1ae825-9e7d-45b4-beb8-2b5958a9c1e2.jpg',18341,'כללית אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('5fe48277-fb14-4b05-84f3-9ba9bcd2ffbc','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

צה"ל ושב"כ חילצו את גופותיהם של החטופים יגב בוכשטב, אלכסנדר דנציג, אברהם מונדר, יורם מצגר, נדב פופלוול וחיים פרי, ממרחב חאן יונס. בשבי נותרו 109 חטופים, מהם 35 שהוכרז על מותם.



החטופים שנרצחו בשבי החמאס

גופותיהם של החטופים אלכס דנציג, חיים פרי, יורם מצגר, נדב פופלוול, יגב בוכטשב ואברהם מונדר חולצו הלילה (שלישי) במבצע צבאי ממרחב חאן יונס.

מבצע החילוץ בוצע בפיקוד אוגדה 98, על ידי לוחמי חטיבת הצנחנים, יחידת יהל"ם וגדוד 75 יחד עם לוחמי השב"כ. בשבי נותרו 109 חטופים, מהם 35 שהוכרז על מותם.

בצה"ל אומרים כי ההודעות נמסרו למשפחות לאחר "הליך זיהוי שנעשה במכון הלאומי לרפואה משפטית, יחד עם משטרת ישראל, צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים".

 יורם מצגר ז״ל

יורם היה בן 80, חבר קיבוץ ניר עוז. עבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך. חבר ביקב הקיבוץ. אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. אשתו, תמר (תמי) מצגר, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה. יורם יזכר בלב כולנו כאיש נעים וחייכן, שתמיד גרם לכל אדם להרגיש מיד בבית.

בקיבוץ ניר עוז נכתב "החזרת גופתו מהווה את ההוכחה הגדולה מכולם בדבר חשיבותה של עסקה שתשיב את בנינו ובנותינו בהקדם, לפני שיהיה מאוחר מדי
במשפחת מצגר מקווים שלא נפגע שום חייל במהלך הפעולה הצבאית. החזרת גופות יקרינו חשובה, אך לא במחיר של פגיעה או פציעה של טובי בנינו המגנים על מדינת ישראל". 

יורם מצגר

-

יגב בוכשטב ז"ל 

יגב בוכשטב (34) ורימון קירשט בוכשטב (36) נולדו בעוטף עזה והקימו בית בקיבוץ נירים - "מלא בפרחים, מוזיקה ואהבת האדם ובעלי החיים".

הם הקדישו את החיים שלהם לטיפול בחיות שעברו התעללות ולחמישה כלבים וחמישה חתולים שהצילו ואימצו לביתם. בשמחת תורה בצהריים ההורים של יגב הגיעו לביתם של יגב ורימון אך מצאו "בית ריק עם קליעים על הרצפה". הכלבים והחתולים נעלמו. הוריו של יגב, שגרים סמוך, הצליחו להגיע לביתם בצהריים עם כוח צבאי, אך מצאו "מקום ריק עם קליעים על הרצפה".  רימון שוחררה בעסקה החטופים 

רימון , נחטפה לרצועת עזה יחד עם בעלה יגב, כשהם מחובקים. הם היו יחד כל תקופת השהות שלה בשבי, והיא סיפרה כי כשאמרו לה שהיא משתחררת היא סירבה תחילה, כי היא לא רצתה להיפרד ממנו, ובחמאס איימו עליה

נדב פופלוול ז"ל 

נדב פופלוול, בן 51 שנחטף מקיבוץ נירים. בחודש יוני הוציאו הודעה מקיבוץ נירים המבשרת שהתקווה נמוגה שגופתו אותרה והוא אינו בחיים יהי זכרו ברוך

בסרטון  שפורסם  נראה פופלוול כשהוא סובל מחבלה בפניו, ולא ברור מתי הוא צולם הוא רק אומר את שמו ואחריו מופיעה סימן שאלה.מדובר שוב במשחק הפיסכולוגי של החמאס.

אמו של נדב, חנה פרי, שוחררה בעסקת החטופים הראשונה - אחרי 49 ימים בשבי. אחיו רועי נרצח בטבח ב-7 באוקטובר.

נדב פופלוול

-

חיים פרי ז"ל 

בשבת מחבלי חמאס פרצו לביתו של חיים פרי בן ה-80 בקיבוץ ניר עוז, חטפו אותו לעיני אשתו ולקחו אותו לעזה כשהוא בלי התרופות שלו ובלי שום קשר עם משפחתו בארץ. חיים היה סבא של 13 נכדים  הוא היה חולה לב, שמטופל בתרופות מצילות חיים, שאף אחד לא יודע אם הרשימות שבני המשפחה העבירו לגורמים שטיפלו בזה אכן הגיעו ליעדם. חיים  היה הקולנוען, מספר הסיפורים, שלימד קולנוע במכללת ספיר.

חיים פרי מניר עוז

-

אלכסנדר דנציג ז"ל 

אלכס דנציג (75) נחטף מביתו בניר עוז ביום שבת בבוקר. אלכס הוא בן לניצולי שואה ונמנה מחלוצי הקמת משלחות הנוער לפולין.

במשך שנים עבד כמדריך משלחות, הכשיר מדריכים ביד ושם והקדיש את חייו להוראה על תולדות יהודי פולין. אלכס הוא אדם סקרן, אוהב לקרוא, חובב היסטוריה וחובב מושבע של כל תחומי הספורט.

דנציג, מייסד המסעות לפולין ותושב ניר עוז, הוא נולד בוורשה, בעל אזרחות פולנית ולאורך השנים שימש כמגדלור, הוביל את הדיאלוג הישראלי-פולני ונחשב לדמות נערצת בארץ ובפולין, שם אף זכה לאותות כבוד.

אלכס דנציג

-

אברהם מונדר ז"ל 

אברהם היה בן 79, חבר קיבוץ ניר עוז, עבד במפעל נירלט, היה איש חם ומאד אהב לשיר. אברהם נחטף יחד עם אשתו רותי, בתו קרן, ונכדו היחיד אוהד בן ה-9 ששוחררו בעיסקה. בנו, רועי מונדר ז"ל, נרצח בטבח ב-7.10.

אברהם נולד לפני קום המדינה. הוא הגיע לקיבוץ ניר עוז לפני למעלה מ-50 שנה, שם הכיר את רותי והקימו את ביתם.
אבהרם מונדר ז"ל
כשאוהד, נכדו היחיד נולד, הוא היה מאושר. זו היתה מתנה נפלאה ליום הולדת 70. אברהם הוא איש מתוק, עדין ושקט שלא מתלונן גם כשמשהו קשה לו. הוא שר במקהלה עם קולו היפה. כולם מכירים אותו כמחסנאי המיתולוגי במפעל נירלט שבקיבוץ. בן אדם נאמן וחרוץ באופן יוצא מגדר הרגיל. אוהד ואברהם מאוד אוהבים לשחק יחד ולהרכיב פאזלים. אוהד בן התשע רק מחכה ליום שבו סבא אברהם יחזור גם הוא מהשבי והם יוכלו לשבת שוב ביחד.

בקיבוץ רשמו "נזכור את מונדר תמיד, בקולו הצלול, בחיוכו החם ובאהבתו האינסופית למשפחתו ולקיבוץ. יהי זכרו ברוך."

בתו קרן רשמה לפני מספר חודשים בדף הפייסבוק שלה: "שנה ראשונה מאז הולדתי שאבא שלי האהוב לא יברך אותי. זה שיש לו סולם, שמגיע כמעט עד שמיים, זה שיודע המון, אנגלית, צרפתית, ואפילו חשבון, זה ששיחק איתי בכדור ובג'ולים, וזה שהביא לי אלבום וגם יופי של בולים, זה שרק בגללי הוא האבא שלי".

"כיאה לאבא המסודר שזכיתי בו מנסח עבורי את המילים הכי מרגשות  שפורט על מיתרי ליבי  שבכל פעם מחדש מושיט לי את ליבו ואהבתו  שאדע שהוא לצידי תמיד ובכל מצב".

אברהם מונדר ז"ל

בנוסף לדברים אלה, הביעה מונדר זעם וכעס על כך שאביה עדין חטוף וקראה להנהגה: "כנסו כבר למוד של עבודה, של מעשים. זו האחריות שלכם וחובתכם, למען כל המשפחות שלנו שעדיין נמצאים בתוך חורבן הבית".

כאמור היום התבשרה המשפחה שהוא נרצח בשבי החמאס. 

יהי זכרו ברוך 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('596d70da-7f4c-461d-af81-41e2931ddd41','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50819,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה