כך סיימה חברת נמל אשדוד את שנת 2023

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('35a0e5c1-8262-4f94-a98a-dfe1ae868727','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18510,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('35a0e5c1-8262-4f94-a98a-dfe1ae868727','/dyncontent/2024/9/29/d8a27f1b-44b0-407b-97fc-2e6a01c4c566.gif',18529,'פלמ\"ח אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('35a0e5c1-8262-4f94-a98a-dfe1ae868727','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('35a0e5c1-8262-4f94-a98a-dfe1ae868727','/dyncontent/2024/9/9/6831de30-171f-4ef6-bbce-e47b4a118465.jpg',18434,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('35a0e5c1-8262-4f94-a98a-dfe1ae868727','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

למרות התחרות והמלחמה שפרצה ברבעון האחרון של השנה, בחברת נמל אשדוד מסכמים את שנת 2023 עם רווח נקי של 39 מיליון שקל. רק לאחרונה דיווחנו כי נמל אשדוד יעביר לאוצר המדינה 270 מיליון שקל בגין דיבידנד על הרווחים מהשנים האחרונות

נמל אשדוד צילום מני בן הרוש

תוצאות כספיות מוצלחות לנמל אשדוד בשנת 2023: למרות התחרות והמלחמה שפרצה ברבעון האחרון של השנה, בחברת נמל אשדוד מסכמים את שנת 2023 עם רווח נקי של 39 מיליון שקל.

נתונים עיקריים לשנת 2023

- הרווח הנקי של שנת 2023 הסתכם ב- 39 מיליוני שקלים חדשים הכוללים הוצאות חד פעמיות בסכום של כ- 42 מיליוני שקלים חדשים (ובמונחי רווח נקי, כ- 32 מיליוני שקלים חדשים), זאת בהשוואה להפסד של 251 מיליוני שקלים חדשים (הכוללים הוצאות חד פעמיות בסכום של כ- 390 מיליוני שקלים חדשים ובמונחי רווח נקי, כ- 300 מיליוני שקלים חדשים) בתקופה המקבילה אשתקד.

- הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות של שנת 2023 הושפע ממלחמת חרבות ברזל ומהתקדמות התחרות והסתכם ב-38 מיליוני שקלים חדשים, בהשוואה ל- 197 מיליוני שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד.

- ההוצאות האחרות של שנת 2023 מסתכמות בכ-42 מיליוני ש"ח, בהשוואה לכ- 390 מיליוני שקלים חדשים בתקופה מקבילה אשתקד. בשתי התקופות מתייחסות ההוצאות להערכות החברה לתחרות.

- דיבידנד למדינה: 28.8 מיליוני שקלים חדשים בגין הרווח הכולל ו-150 מיליוני ש"ח מהרווח הצבור, אשרור דיבידנד שהוכרז בעבר על סך 90 מיליוני ₪.

התוצאות הכספיות של הנמל מיוחסות לכלל הפעילות הנמלית; מגזרי המכולות, הרכבים, מטען כללי, תפזורת ואוניות נוסעים

- היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, בשנת 2023, הסתכם ב-669 אלף מכולות בהשוואה ל 865 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה הינה בהשפעת מלחמת חרבות ברזל ברבעון הרביעי וההתגברות הצפויה של התחרות.

- במגזר הרכבים – בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023 נפרקו בנמל כ-111 אלף רכבים לעומת כ-91 אלף רכבים בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 22%. הגידול היה בהשפעת הביקושים ובהשפעת הגעת קוים מהמזרח לפקידה ישירה בנמל אשדוד. מלחמת "חרבות ברזל" גרמה להסטת אניות גלנוע לצפון . כך שברבעון האחרון בשנת 2023 כמעט ולא נפרקו רכבים בנמל אשדוד. הנמל ערוך לחזרה מיידית של פקידות הרכבים, המתרחשת בימים אלה.

- מגזר התפזורת - הושפע מהפעלת מסוע הגרעינים החדש תוך שהנמל מתמקד בשיפור התפוקות. בשנת 2023 חלה עליה חדה בכמות הגרעינים, אשר רובם מובלים במסוע הגרעינים החדש, המסתכמת ל-1.2 מיליוני טון בהשוואה ל-460 אלפי טון בתקופה מקבילה אשתקד. מנגד חלה ירידה בפעילות מוצרי הגרעינים - 57 אלפי טון בשנת 2023 לעומת 361 אלפי טון בשנת 2022 וכן ירידה של 14% בפעילות יבוא המלט בעקבות המלחמה, כך שבסה"כ נפרקו ונטענו (לא כולל דלק המשונע במקשרים ימיים) 8,822 אלפי טון תפזורת בהשוואה ל 8,222 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד -עלייה של 7%.

- היקף המטען הכללי הסתכם ב-974 אלפי טון בהשוואה ל 1,738 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון משמעותי של 44%. הקיטון נובע מהשפעת הירידה בהיקף המטען הכללי המיובא לישראל וביתר שאת בעקבות המלחמה, מהשפעה עקיפה של הירידה במחירי הובלת מכולות וכן מהשפעת התגברות התחרות.

- תחום אוניות הנוסעים (הקרוז) חזר לפעילות בשנת 2022 תוך ביקושים גבוהים לפקידת אוניות בנמל אשדוד. בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023 בלבד פקדו את הנמל כ-52,000 נוסעים. מלחמת "חרבות ברזל" עצרה בשלב זה את הפעילות בתחום והנמל נערך לחידושו. ברבעון הרביעי לשנה זו, לא פקדו אוניות נוסעים את הנמל בעקבות הלחימה.

שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: " מלחמת חרבות ברזל פגעה בפעילות הנמל זאת בנוסף להחרפת התחרות בענף. כנמל לאומי אנו נדרשים בתקופת המלחמה לתת מענה רחב למשק ולצרכי המדינה ללא הפעלת שיקולי רווח והפסד, דבר שיש לו השלכה ישירה על התוצאות הכספיות. אנו ערים לאחריות זאת וממלאים אותה על הצד הטוב ביותר. כמו כן הדירקטוריון אישר להעביר למדינה דיבידנד בהיקף של כ-270 מיליוני שקלים. מהלך זה מבטא את חוסנה הפיננסי של חברת הנמל ויכולתה להתמודד עם משברים מורכבים".

אלי בר יוסף, המנכ"ל בפועל של חברת נמל אשדוד: "חברת נמל אשדוד מציגה רווחיות מהפעילות העסקית השוטפת בשנת 2023. אנו רואים את השפעתה של מלחמת חרבות ברזל על הרבעון הרביעי של השנה, אולם, תשעת החודשים הראשונים של השנה, טרם פרוץ המלחמה, התאפיינו בצמיחה במגזרי הרכב, התפזורת ופעילות הנוסעים ושימור טוב בפעילות המכולות. הישגים אלו אפשרו לנו לסיים את השנה ברווחיות למרות המלחמה ולחלק דיבידנד למדינה כפי שאנו מחלקים בהתמדה מאז שנת 2009. עובדות ועובדי הנמל נותנים כיום, וביתר שאת, שירות מצוין ליבואנים וליצואנים וערוכים היטב לחזרת המשק לצמיחה בטווח הקצר."

דודי אמסלם השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות: "חברת נמל אשדוד היא דוגמא לפעילות אחראית ומרשימה של חברה ממשלתית. גם בתקופות קשות ומורכבות החברה יודעת איך לשמור על איתנות פיננסית, חוסן ורווחיות. אני מצדיע לכל המנהלות והמנהלים, לכל העובדות והעובדים ולכל העוסקים במלאכה החשובה. אני גאה בנמל הלאומי שלנו, שמציג תוצאות יפות וביצועים מרשימים כל השנה."

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('b268867b-41a8-49df-be52-17013362c03f','/dyncontent/2024/11/10/9f6a8c9c-410e-4368-a166-280d5a7e90ff.jfif',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50819,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה