הצעה לסדר של אשדודים: דורשים חניה חינם לתושבים ותגבור קווי התחבורה הציבורית

$(function(){setImageBanner('24ebdbad-a307-4340-b965-86de07cd0f06','/dyncontent/2025/11/26/58091397-8e12-4726-8229-70b6123d2849.jpg',20487,'יש לך חשבון עם הבנק? בוא לפועלים ברובע ו\u0027',525,78,false,50817,'Image','');})

מאיר אברז’ל ויניב קקון מתנועת “אשדודים” הגישו הצעה לסדר לישיבת מועצת העיר הקרובה, הקוראת להסרת החסימות שהוצבו בשטחי החניה הסמוכים לתחנת הרכבת, להגדרת החניה כחינם לתושבי העיר, ולשיפור תדירות קווי האוטובוס בשעות העומס – בעקבות מחסור חמור שגורם לאיחורים, עומסים ותסכול רחב בקרב הנוסעים

החסימות שהוצבו שלא כחוק בשטח ציבורי

מצוקת החניה סביב תחנת הרכבת אשדוד גורמת בחודשים האחרונים לעומסים כבדים, איחורים תכופים לרכבות ותסכול גדול בקרב אלפי תושבים המשתמשים בתחבורה הציבורית מדי יום.

על רקע המצב הזה הגישו חברי מועצת העיר, מאיר אברז’ל ויניב קקון מתנועת “אשדודים”, הצעה מסודרת לראש העיר ד”ר יחיאל לסרי, שמטרתה להחזיר את החניה החינמית לתושבי העיר ולשפר את שירותי התחבורה הציבורית לתחנה. 

על פי ההצעה, סקר תחבורתי שנערך במסגרת מיזם “קולנו” מצביע על כך שאלפים מתושבי אשדוד משתמשים בתחנת הרכבת מדי יום, בעיקר בין השעות 6:00–9:00 — בדיוק בשעות שבהן נוצר מחסור משמעותי בחניות נגישות. לטענת חברי המועצה, חסימות של שטחי חניה שבעבר שימשו את הציבור בחינם — באמצעות סלעים, ערימות חול ומכשולים — “יצרו מחסור חמור והביאו לפגיעה ממשית ביכולתם של התושבים להגיע לרכבת בזמן”.

בנוסף, מציינים המציעים כי חסימת מעבר בדרך ציבורית אינה חוקית ומהווה עבירה על פי תקנות התעבורה. לדבריהם, “העירייה מחויבת להסיר את המכשולים ולהבטיח שימוש ציבורי תקין בדרך”, וכי ללא הסדרה חוקית של החניה — אין אף סמכות להטיל קנסות במקום. למרות זאת, דו”חות חניה החלו להינתן בשטח שלא הוגדר כחניה מוסדרת.

בחלקה השני של ההצעה מוצגת בעיה נוספת: מערך התחבורה הציבורית אל תחנת הרכבת אינו מספק מענה אמיתי, כאשר רבים מהקווים מגיעים בתדירות נמוכה, חלקם אינם מכסים את כל אזורי העיר, ובשעות העומס הנסיעה עשויה להגיע ל־40 דקות ויותר — לעיתים עם צורך בהחלפות. “מי שמעוניין להגיע ברכב ציבורי, מתקשה לעשות זאת”, נכתב.

כחלק מהשוואה לערים אחרות, מציינים המציעים כי בתחנות רבות בארץ, בהן יבנה, נתניה, פתח תקווה, חדרה, רעננה, הרצליה ומודיעין — קיימים הסדרי חניה חינם למשתמשי הרכבת או לתושבים המקומיים, לעיתים אף בחניונים גדולים וייעודיים.

בסיכום ההצעה קוראים אברז’ל וקקון לשני צעדים מרכזיים:

  1. הסדרת החניה והגדרתה כחינם לתושבי אשדוד — בדומה לתקדים החניה בחופי הים.
  2. תגבור משמעותי של התחבורה הציבורית בשעות העומס — על מנת לאפשר לתושבים חלופה אמיתית לרכב פרטי.

“הצעדים האלו יפחיתו עומסים, ישפרו את איכות החיים ויחזקו את השימוש בתחבורה ציבורית בעיר”, מסכמים השניים.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('e04184b0-cb58-4224-90e4-85c62b77a075','/dyncontent/2025/11/26/58091397-8e12-4726-8229-70b6123d2849.jpg',20487,'יש לך חשבון עם הבנק? בוא לפועלים ברובע ו\u0027',525,78,false,50819,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה