הפעוט ננעל ברכב באשדוד, המתנדבים הוזנקו

$(function(){setImageBanner('d4308f7e-01a7-46db-8031-7eb0282788c1','/dyncontent/2026/6/8/60eabe52-0738-4149-8ee0-d09f10f7fc5b.jpg',21289,'אשדודים תנו חיוך!',525,78,false,50817,'Image','');})

סבתא חסרת אונים הזעיקה את כוחות הסיוע לרחוב הצוללים בעיר, לאחר שרכבה ננעל כשמפתח המכונית נותר בפנים לצד נכדה. המתנדבים שהקפיצו את משפחותיהם מתוך קניות סוף השבוע חילצו את הפעוט בשלום: "אין להם מילים להודות"

צילום: עמותת ידידים

סוף שבוע של קניות וסידורים באשדוד כמעט והסתיים באסון: פעוט כבן שלוש חולץ אמש (חמישי) בשלום ובמהירות לאחר שננעל בטעות בתוך רכב לעיני סבתו המבוהלת, ברחוב הצוללים שבעיר.

האירוע החל בשעה 17:22, כאשר התקבלה קריאת חירום דחופה במוקד עמותת "ידידים". המוקדן ניצן דוד רוזנפלד שהרים את השיחה הבין את גודל הרגישות והזעיק באופן מיידי את מתנדבי הסניף המקומי באשדוד אל הזירה.

משה אושרי, אביב ברדה ונתנאל פרץ, מתנדבים בסניף, עזבו הכל והגיעו למקום בתוך דקות ספורות. באמצעות ציוד פתיחה ייעודי, הצליחו השלושה להגיע אל מפתחות הרכב שהושארו בפנים, ללחוץ על השלט הרחוק ולחלץ את הפעוט בשלום וללא פגע – ללא גרימת נזק למכונית.

"הייתי בעיצומן של קניות סוף השבוע עם האישה והילדים, וברגע אחד קריאת החירום הקפיצה אותי לרחוב הסמוך", שחזר המתנדב משה אושרי את רגעי הדרמה. "כשהגעתי למקום ראיתי את הסבתא עומדת חסרת אונים מחוץ לרכב, המפתח היה בפנים ליד הנכד שלה והרכב נעול לחלוטין. יחד עם אביב ונתנאל פעלנו בזהירות מירבית, הגענו למפתחות ופתחנו את המכונית. זה סיפוק עצום בכל פעם מחדש להציל נפש. אתה מבין שעשית משהו טוב באמת כשהסבתא עומדת לידך, לא מפסיקה לבכות מרוב התרגשות ולהודות לנו, ולא מעכלת את המהירות שבה הנכד שלה כבר נמצא אצלה בידיים".

בעקבות המקרה שהסתיים בנס, בעמותת "ידידים" שבים ומחדדים את נהלי הבטיחות להורים ולבני המשפחה, ומבקשים מהציבור לשאת את מפתח הרכב עליהם או בידם בכל יציאה וכניסה מהרכב – ולא להשאירו בתוך חלל המכונית אפילו לא לשנייה אחת, מחשש לנעילה אוטומטית כשהילדים בפנים.

בארגון מזכירים כי בכל מקרה של נעילת רכב עם פצוע, פעוט או בעל חיים בפנים, יש ליצור קשר מיידי עם מוקד החירום של ידידים במספר 1230 (ללא כוכבית), הפועל בהתנדבות מלאה 24 שעות ביממה.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('10a7a617-8f0d-4a67-8d15-cb41f47f3b59','/dyncontent/2026/6/8/60eabe52-0738-4149-8ee0-d09f10f7fc5b.jpg',21289,'אשדודים תנו חיוך!',525,78,true,50819,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('10a7a617-8f0d-4a67-8d15-cb41f47f3b59','/dyncontent/2025/3/2/13e47c18-b32c-4e9b-94ab-ae2a1dc9e8e5.jpg',19152,'האשדודים כבר יודעים. אין כמו פיצה בורו פארק',525,78,true,50819,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('10a7a617-8f0d-4a67-8d15-cb41f47f3b59','/dyncontent/2026/5/7/569d1d2e-60b9-4a9c-a372-106028b0c3a0.jpg',21050,'עוד שירות של העיריה',525,78,true,50819,'Image','');},15]]);})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה