"מה עובר על אריה דרעי": ניתוח 'הארץ' על הבחירות הדרמטיות באשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d5544eaf-09db-451c-8a67-782d4312cbd1','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d5544eaf-09db-451c-8a67-782d4312cbd1','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

בכתבה שפורסמה אתמול ב'הארץ' ואשר מנתחת את המתרחש בערים החרדיות, ניתנת הצצה למתרחש באשדוד ונכתב כי למה שקורה בעיר יהיו השלכות על ערים אחרות, בעיקר בני ברק * דברים מפי כתבם
 
 
 

השר דרעי באשדוד. מורשת

"בעוד שברשויות החרדיות מערכות הבחירות עדיין מנומנמות, לפחות בהיבט של הנעשה ברחובות, באשדוד האקשן כבר בעוצמת שיא", כתב כותב אתמול אהרן רבינוביץ ב'הארץ'.

"הסיבה: אריה דרעי יצא למהלך נועז להחלפת ראש העיר יחיאל לסרי — בכל מחיר".

בכתבה, שסוקרת את המתרחש בכלל הערים החרדיות, נכתב כי "ברקע להחלטה (של דרעי) עומדת אכזבה גדולה של דרעי מלסרי, חובש כיפה שרץ באופן עצמאי, כבר בבחירות הקודמות. אז היתה זו ש"ס שהביאה ללסרי את הניצחון, אבל כאשר הגיעה עת חלוקת השלל, הותיר לסרי את ש"ס מאחור. הנקמה מתבשלת על אש נמוכה כבר חמש שנים. כעת היא התפרצה בבת אחת".

 "הצעד הראשון של דרעי היה דיל עם חסידות גור, שלה קהילה גדולה מאוד בעיר. אבל אולי חסידות גור אינה המונח המדויק במקרה זה, אלא יותר אחד, מוטי בבצ'יק. בבצ'יק הוא יד ימינו של שר השיכון יצחק גולדקנופף ואחד האנשים החזקים בחסידות גור ובאגודת ישראל. הוא נחשב למקורב מאוד לבנימין נתניהו, והיה בעבר יד ימינו של השר יעקב ליצמן. לפי הסיכום, גור יתמכו במועמד של ש"ס באשדוד, ברק סרי (חילוני המקורב לדרעי), ובתמורה ש"ס תתמוך במועמד של גור בבני ברק, חנוך זייברט.

 "אלא שההבטחות של בבצ'יק התבררו כצ'ק בלי כיסוי. הנציגים המקומיים של החסידות סירבו לתמוך בסרי, והתעקשו לתמוך בראש העיר המכהן.

"לסרי נתן להם הכל ויש להם עוד הרבה צ'קים והבטחות שלו לפדות", אומר גורם המעורה במתרחש בעיר. "אין להם שום סיבה להחליף אותו, בטח לא במועמד חילוני".

"האירוע באשדוד הוא עדות נוספת לעליית כוחם של הרבנים המקומיים על פני ההנהגה המרכזית, בשנים האחרונות. הקהילות האחרות החליטו להמשיך עם לסרי, ובשבועות האחרונים התפרק הדיל לאחר שהן חתמו על מכתב תמיכה בראש העיר המכהן. עובדה זו הובילה את דרעי להוציא לפועל פעולת תגמול, ולהריץ בבני ברק מועמד משלו נגד מועמד גור.

 "כך או כך, מבחינת דרעי המטרה מספר אחת באשדוד כרגע היא למנוע את בחירתו מחדש של לסרי.

"שימות העולם ולסרי לא יקבל קדנציה נוספת", אומר בכיר בש"ס.

בניסיון נוסף לפגוע בסיכוייו של ראש העיר המכהן החליטו בש"ס להוסיף שם נוסף למרוץ: חבר המועצה מטעם המפלגה, אבי אמסלם. איש בש"ס אינו שוגה באשליות שהוא יזכה, אבל אולי ריבוי המועמדים, גם אלה החילונים, יגרמו לפיצול קולות שימנע את הגעתו של לסרי לסיבוב השני. גרסה חדשה לתורת המספרים".

ומכאן, למתרחש בבני ברק, שם החליט דרעי להטיל את המשימה על ריצה לראשות העיר, על מקורבו אריאל בוסו.

"מועמדותו של בוסו", נכתב בהארץ, "החלה כמנוף לחץ על גור, אך ככל שעובר הזמן דרעי מקבל את הרושם כי קיימת אפשרות ריאלית למהפך היסטורי בבני ברק. אבל אין מדובר רק בגור ובדגל. הפעם יש גלגל שלישי בחגיגה הזו.

"פיצוץ דיל אשדוד־בני ברק בין ש"ס לגור הביא את דרעי להריץ בפעם הראשונה מועמד לראשות העיר מטעם המפלגה, ומי שנבחר הוא ח"כ אוריאל בוסו, לשעבר סגן ראש העיר פתח תקוה (שהעביר את כתובתו לבני ברק). עם כרבע מהמקומות במועצת העיר, ש"ס דורשת עתה להיות גם כן חלק מהרוטציה בראשות.

 "אין שום סיבה שאנחנו לא נקבל את מה שמגיע לנו בבני ברק", אמר ל"הארץ" הבכיר בש"ס. לדבריו, ש"ס יכולה לקבל את תמיכתם של אנשי הפלג הירושלמי, של הליכוד ושל מצביעים נוספים — ליטאים וחסידים, שמעוניינים בהחלפת השלטון הנוכחי.

לדברי גורם המצוי במהלכים, מועמדותו של בוסו החלה כמנוף לחץ על גור, אך ככל שעובר הזמן דרעי מקבל את הרושם כי קיימת אפשרות ריאלית למהפך היסטורי בבני ברק. ולא רק בש"ס נוצר הרושם הזה.

הגורם אמר ל"הארץ" כי "מי שמקשיב לשטח מבין שמדובר באירוע נפיץ במיוחד. הדיל בין אגודה לדגל הוא סמל לשיטת 'שמור לי ואשמור לך' שנמאסה על רבים בחברה החרדית. זה יכול להפוך לאירוע בקנה מידה היסטורי".

לסיכום, נכתב בטור, "שלושה חודשים לבחירות נראה כי עדיין מוקדם לקבוע איך הדברים ייראו בסופו של דבר, מי יוכתר כמנצח ומי כמפסיד, ובכל רגע דברים יכולים להתהפך ומיד להתהפך שוב.

עם זאת, סימן שאלה אחד מרחף כבר עכשיו באוויר — מה עובר על אריה דרעי. מדוע זמן כה רב לפני הבחירות הוא כבר קופץ ראש לכל בעיה אפשרית.

"עוד לא התחלנו את מערכת הבחירות ויש סיכוי גבוה שש"ס כבר הפסידה שלוש רשויות — טבריה (עם החלטת בג"ץ), אשדוד ואלעד", אומר גורם המעורה בבחירות לרשויות החרדיות.

"בדרעי אחזה טרללת מוחלטת", אומר גורם במפלגות החרדיות. "שלושה חודשים לפני בחירות, במפלגות האחרות בקושי התניעו את הקמפיין, והוא כבר נוקם ונוטר. אנשים בש"ס שקרובים אליו לא מצליחים להבין מה עובר עליו".

 "לדבריו, הפנאי שנוצר לדרעי עם פסילתו בבג"ץ לכהונת שר, גורם לו לעסוק באופן אינטנסיבי ברשויות המקומיות, וזה לא עושה עימו חסד. "הוא עושה הרבה טעויות", אומר הגורם, "פועל באופן תזזיתי מתוך אינסטינקטים וללא שיקול דעת".

"הגורם שמכיר את דרעי מספר על תסכול עצום של האיש. "דרעי הביא הישג של 11 מנדטים ואינו יכול לכהן כשר. הוא רואה איך הנציגים הצעירים אותם גידל בש"ס זוכים לכבוד ויוקרה, הוא לא יודע את נפשו. הוא לא רגיל לשבת בבית ולהתעסק בפוליטיקה קטנה, הוא התרגל לדבר עם ראשי ממשלה ושרי ביטחון. הוא מתפוצץ מזה".

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה