הח"כ האשדודי נלחם על פיתרון הדיור לחרדים בקרית גת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('34d508ad-389c-47bd-a781-51f6c250ccb0','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('34d508ad-389c-47bd-a781-51f6c250ccb0','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור התכנסה הבוקר כדי לשמוע את ההתנגדויות לשינוי תוכנית הבניה במערב קרית גת שהיתה מיועדת עבור הציבור החרדי - ושונתה * בין הנוכחים הבולטים: הנציג האגודאי מאשדוד ח"כ הרב יעקב טסלר * הרב אייכלר שהגיש את ההתנגדות סיפר על ההסתה באשדוד שהיתה בעבר נגד התיישבות חרדית

צילום: יחצ

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) מתכנסת הבוקר (ג') כדי לשמוע את ההתנגדויות לשינוי תוכנית הבניה במערב קרית גת שהיתה מיועדת עבור הציבור החרדי.

בדיון משתתפים חברי כנסת מיהדות התורה המשמיעים את טענותיהם בפני חברי הוועדה.

בין חברי הכנסת החרדים נמצא ח"כ האשדודי הרב יעקב טסלר הפועל מאז ומעולם לרווחת הציבור החרדי בכל הנוגע למצוקת הדיור.  

במהלך הדיון אמר הרב טסלר כי "ההחלטה להדיר את החרדים תוך ביטול החלטת ממשלה קודמת, היא עוול נורא שחייבים לתקנו. אין מקום לנקמה פוליטית על חשבון מצוקת הדיור".

ח"כ הרב אייכלר הזכיר בדיון את ההתיישבות החרדית הראשונה בעיר אשדוד, לפני 40 שנה בתקופת כהונתו של ראש העיר צבי צילקר.

הוא סיפר, על אחד מבכירי העירייה דאז שהיה מודאג מנהירה חרדית לעיר ואמר שהוא היה מציב משאיות בכניסה לעיר ומונע מהחרדים להיכנס. "אמרתי לו 'אם החרדים מפחידים אותך, תפסיק לקרוא דברי הסתה בעיתונים'. כעבור תקופה הוא הודה בפניי כי החיים באשדוד הם ההוכחה הטובה ביותר שאפשר לחיות ביחד, באופן כזה שכל מגזר מתגורר בשכונה נפרדת משלו, כך שזה גם מונע חיכוכים מיותרים".

 בהמשך סיפר, כי לפני שנים ראש עיריית קרית גת אבירם דהרי אמר לו, שיש במערב העיר הרבה קרקעות שמתוכננות כבר שנים למגזר החרדי. לאחר מכן החלה בנייה בצפון העיר וראש העיר לא רצה בשום אופן שהחרדים יבואו לגור שם. כששאלתי אותו מדוע הוא לא רוצה חרדים הוא השיב כי 'אנשי ההייטק הבכירים מתל אביב לא אוהבים לראות חרדים והם לא ירצו לעבור לגור פה. אבל יש לכם את מערב העיר, רק תסדרו את הסכסוך מול "ועדת הגבולות" של משרד הפנים'.

 לדבריו, "כיום, רוב ראש הערים בישראל מתנגדים לכך שחרדים יבואו לגור אצלם בעיר. רבים משמיעים זאת בקול ואחרים מתנגדים בשקט. אני רוצה לציין לשבח ראש עיר אחד שאומר במפורש שהוא כן רוצה חרדים אצלו בעיר, והוא ראש עיריית נוף הגליל מר רונן פלוט". עוד אמר כי היו חברי כנסת שהתנגדו להגדלת קרית יערים, אחד מהם אמר מפורשות מעל דוכן הכנסת כי "צריך להפסיק את הילודה", רח"ל. הרב אייכלר הצהיר, "אם כהנא היה אומר משפט כזה על הבדואים בנגב, הוא היה מחוק ופסול, אבל היום יש חברי כנסת 'מכובדים' שמרשים לעצמים להצהיר משפטים גזעניים כאלה מעל דוכן הכנסת".

 "אבל הציבור החרדי הולך ומתרחב בברכת ה' והוא צריך דיור. ילדים הם ברכה. אבל אין לנו נשק לתפוס קרקעות בנגב, יש לנו רק ניסיון שכנוע וכוח פוליטי לגיטימי. אנחנו צריכים לפעול למען הצדק, כדי לדאוג לדיור עבור הציבור החרדי. ב"ה מתחתנים כל יום המון זוגות צעירים ואין להם איפה לגור", הוסיף.

 בהמשך סיפר כיצד תמך בהקמת הותמ"ל, בניגוד לדעתם של חברי כנסת אחרים: "אני חושב שהוועדה הזאת כותמ"ל, צריכה לדאוג גם לאלה שאינם רצויים לראשי הערים. אני תמיד תמכתי בותמ"ל. כשהייתי חבר ועדת הפנים אמרו לי 'אתה לא יודע מה זה ותמ"ל, היא תגרום לכאוס תכנוני. אסור לאפשר זאת'. עניתי שאני רוצה שיהיו דירות יותר ויותר לכל עם ישראל, גם לחילונים. כי אם יהיו הרבה דירות לחילונים, יהיו לפחות מעט דירות לחרדים". כך גם אמר כי התוכנית 'מחיר למשתכן' הייתה תוכנית שהוא ניסה לקדם אותה במשך הרבה שנים, עד שהגיע משה כחלון ועשה זאת. אמנם, בצורה לא יעילה מכיוון שלקבלנים לא היו היתרי בנייה ואלפי זוגות צעירים נאלצים להמתין שנים רבות עד לאכלוס הדירות".

 אני חושב שלוועדה הזאת יש תפקיד היסטורי: לקבוע שזכותם של יהודים חרדים לגור במקומות שהוקצו להם, לא תיפגע בגלל סיטואציה פוליטית. אני לא רוצה שבנושאים כבדי משקל כאלה יהיו מעורבים מניעים פוליטיים. אני מצפה מהוועדה הזאת, להגיד שאנו רוצים פתרון דיור גם לציבור החרדי, במקום שהוקצה להם מראש לפני שנים רבות ולא לשנות אותו מסיבות פוליטיות", סיים.

את המהלך להגשת ההתנגדויות מובילים כלל הקהילות החרדיות בקרית גת ששכרו את שירותיו של עורך הדין אבי פורטן ממשרד אגמון ושות'.

"התקווה היא כי הוועדה תנהג בכובד ראש ובהגינות ותבין את גודל העוול שנעשה לציבור החרדי על כלל עדותיו וחוגיו, עת נגזלה ממנו כבשת הרש שאליה היו נשואות תקוות רבות של אלפי זוגות צעירים", אמרו במטה המאבק.

עוד הוסיפו: "אנשים הרוצים לקחת חלק במאבק מוזמנים להתחבר לדיון באמצעות הזום. לדבריהם, נוכחות גבוהה תעזור למאבק".

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה