הח"כ האשדודי מתריע: "מאות אלפי משפחות יישארו רעבות בר"ה"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('03586d46-2b9a-4502-a146-f1cf642b0c98','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('03586d46-2b9a-4502-a146-f1cf642b0c98','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

בדבריו תקף את הממשלה: "הממשלה נחלה כשלון חרוץ - בכל מה שנגעתם הרסתם. בקרוב מאוד בעז"ה נחליף את הממשלה ואף אזרח לא יישאר רעב"

יעקב טסלר. צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בדיון פגרה מיוחד שנערך במליאת הכנסת ביוזמת ח"כ הר"ר יעקב טסלר ובחתימתם של 25 חכי"ם, מכלל סיעות האופוזיציה, בנושא יוקר המחיה המאמיר האשים ח"כ טסלר את הממשלה שדרדרה את  ישראל לקו העוני  ותקף את ראשיה.

 "באופוריה בהקמת הממשלה הרעה הזו, הבטחתם, בנט, לפיד, ליברמן ומיכאלי 'נתעסק רק באזרחים. נעסוק רק בחיים עצמם. לא בשלום ולא באיראן ולא בפלסטינים. אלא רק בצורכי העם בישראל. נו ומה עשיתם? איפה שנגעתם הרסתם. פגעתם בחיים עצמם".

"אנחנו עומדים לפני מערכת בחירות ויש מי שמתלבט למי להצביע. אבל עבור 1,084,251 איש הבחירה הרבה יותר קשה והיא האם לקנות לחם, או האם לרכוש תרופות. האם לקנות מזון או לשלם על חשמל. על פי נתונים שפורסמו אתמול,  67% מהמשפחות נתמכות הסיוע, נאלצו לוותר על רכישת תרופות או טיפול רפואי נחוץ כי לא יכלו לשלם עבורם. למעלה מ40% מנתמכי הסיוע חוו בשנה האחרונה ניתוק מחשמל או מים, כיוון שלא הצליחו לשלם את החשבונות. ואלו רק חלק מהנתונים המפחידים של המדינה שאמורה לדאוג לביטחון תזונתי ובריאותי לאזרחיה".

ח"כ טסלר המשיך ופירט "מאות אלפי משפחות, יישארו רעבות בראש השנה. כ-20% מהמשפחות בישראל נמצאות באי ביטחון תזונתי חמור. ובמספרים: 1,084,251 ילדים נמצאים באי בטחון תזונתי. מתוכם,  601,058 ילדים באי בטחון  תזונתי חמור. בסך הכול כ-2 מיליון נפשות חיות באי בטחון תזונתי בשנת 2022". ואז תקף והאשים הממשלה: "הכל התייקר וכולנו משלמים מחיר יקר, תרתי משמע, על ההרפתקה המטורפת שהובלתם את המדינה לתוכה, עד שהצלחנו להפיל אתכם. אבל לצערנו, הספקתם להרוס ולפגוע בכל תחום וענין. ערכית ומסורתית".

"אבל כאן רציתי לדבר ולזעוק את דברי חז״ל במשנה ואני מצטט: בעקבתא דמשיחא, לקראת ביאת משיח, חוצפא יסגא, היוקר יאמיר. והמלכות תיהפך למינות, ואין תוכחה. והאמת תהא נעדרת. ועל מי יש לנו להשען? על אבינו שבשמים"

"זו מגפה!" זעק בכאב. "קשישים שנדרשים להחליט בין פסטה לתרופות - זו מגפה! הורים שנדרשים להכריע בין חלב לספר לימוד - זו מגפה! זוג צעיר שצריך לבחור בין בגד לחג או שכר דירה - זו מגיפה!

רק לפני תקופה לא ארוכה, עמד ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט וצעק, 'מה אתם עושים. אתם השתגעתם. תתפסו את עצמכם בידיים. יש לנו עם שהולך ומת. זה פיקוח נפש. אנשים מתים שלא תעזו להאשים אף אחד״. לצערנו, זה הסיפור של המדינה. משפחות שלימות, ילדים, קשישים, מכל המגזרים והאוכלוסיות, הגיעו בחודשים האחרונים למצב של פת לחם. התחבורה, הדלק ,החשמל, החד פעמי, פירות וירקות, מוצרי בסיס, הדירות , המים, הלחם, מעונות היום, השתייה המתוקה, השכירות, המשכנתאות. הכל עולה ועולה ועולה חוץ מאמון הציבור בממשלה הרעה שיורד".

"המציאות היומיומית איתה מתמודדים רבבות מאזרחי ישראל קשה ויקרה. אנשים עובדים ששכרם נשחק בגל ההתייקרות ששטף את ישראל, ניסו לספוג בדומייה את ההתייקרויות אך הגיעו לפת לחם. המצב הזה לא יכול להימשך. יש נושאים בהם צריכה להיות אחדות. העוני בישראל, ילדים שמגיעים לפת לחם, אלו קשיים שבקונצנזוס. אין מגזר שניצל מהגזירות הללו".

 ח"כ טסלר הוסיף ואמר כי גל ההתייקרויות אינו רק מספר בסטטיסטיקה. לרבבות משפחות זהו הקו האדום המפריד בין אם יצליחו להביא אוכל הביתה או לא. אם הילדים ילכו לבית הספר עם כריך בתיק או לא. ולא מדובר פה בבודדים. מדובר בעשרות אלפי משפחות ישראליות. אין אחד מאיתנו שלא מכיר אישית לפחות משפחה אחת שהגיעה למצב הנורא הזה.  ושלא יספרו לנו סיפורים. המצב הזה אינו רק תוצאה מהאינפלציה העולמית או המלחמה באוקראינה. עם התירוצים הללו אי אפשר לקנות במכולת. זו אשמתם הישירה של הממשלה המנופחת, המנותקת והיהירה".

לאחרונה דווח כי בצל ההתייקרויות חלה עלייה במספר הגנבות של מוצרי מזון לתינוקות. במקביל, העמותות מקבלות עוד פניות מהורים שמצויים במצוקה כלכלית. "אני רוצה לשאול אתכם: איך אתם יכולים לעמוד מנגד מול אימא שנאלצת לגנוב מטרנה, כדי להאכיל את בנה התינוק? איך אתם מסוגלים להביט בפרצופם של ילדים שאין להם אוכל? איך אתם לא משפילים מבט מול אבא שלראשונה בחייו נאלץ ללכת לבית תמחוי, רק כדי להביא לילדיו ארוחה חמה ? מה התשובה שלכם לזוגות הצעירים שכנראה לא יוכלו לעולם להגיע לדירה משלהם?

"על השאלות האלו מתקיימות הבחירות האלו. את הציבור לא מעניין יותר, כן ביבי, לא ביבי. את אזרחי ישראל מעניין כמה הם ישלמו מחר על הלחם, על החלב, על הפסטה, הטונה, העוף. מעניין אותם כמה יעלה להם הדלק. כמה יעלה להם התחבורה הציבורית. אם תהיה להם קורת גג או לא. אם יצליחו להתפרנס ולחיות כאן בכבוד או לא. זה מה שמעסיק את הציבור. רק לזה הממשלה נדרשה לתת מענה, לא לשום דבר אחר. ובזה הממשלה נכשלה כשלון חרוץ".

בסיום דבריו אמר כי "בקרוב בעז"ה נחליף את הממשלה המנותקת הזו, בממשלה חברתית המחוברת לכל שכבות העם ולא רק לטייקונים ואיילי ההון. נדאג לכל אחד ואחד, שלא יישאר רעב. נתקן את כל מה שהרסה הממשלה בימי חייה הקצרים. המשבר הכלכלי העולמי הוא הזדמנות לבצע שינויים בשוק הישראלי, כדי להוזיל את יוקר המחיה. הקלות ברגולציה, הטבות במיסוי ומתן תמריצים ליצרנים וליבואנים להוזיל את המחירים. אותו דבר בשוק הדיור. הצפה של השוק במלאי דירות חדשות לצד הוזלת חומרי הבניין והסטת המשקיעים מנדל"ן לאפיקים אחרים. יש מה לעשות. יוקר המחיה אינה גזירת גורל שלא ניתן להתמודד מולה. יש פתרונות, ואנחנו נדרוש ליישם אותם.

לאחר נאומו אישרה מליאת הכנסת פה אחד את הצעתו של ח"כ טסלר והעבירה אותו להמשך דיון בוועדה.

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה