בכיר באגו"י ל'אשדודס': "הכל דיבורים. ש"ס תתמוך גם בלסרי וגם בזייברט"  

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c422f392-879e-4db0-88c0-669b55b9a624','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c422f392-879e-4db0-88c0-669b55b9a624','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

באגו"י מפגינים עקביות לצד שאננות, ושם מתייחסים בביטול ולא מתרגשים מההודעה שפורסמה לגבי הצבת מועמד ש"ס בבני ברק. בשיחה ל'אשדוד'ס' מבהיר בכיר באגו"י כי "הכל דיבורים. בסופו של דבר, ש"ס תתמוך אף היא בלסרי באשדוד וגם בבני ברק היא תתאחד מאחורי המועמד המוסכם של יהדות התורה" * ומה היו, אכן, הסיבות שהביאו את אגו"י להחלטה? * כל הפרטים
 

"הכל דיבורים", זו הכותרת שמספק לנו בכיר מאד באגו"י, שמסרב אמנם להתראיין בשמו ("זה מיותר", הוא מנמק) אך כל שאפשר לומר עליו הוא ששמו מתנוסס על מסמך ההסכם שנחתם אתמול בין רה"ע לסרי לבין אגו"י, ואשר קובע כי כצפוי תתמוך אגו"י במועמדותו של לסרי לראשות העיר, מה שסולל את הדרך לכניסתו ללשכת רה"ע זו הקדנציה הרביעית.

"כל האיומים שמתפרסמים מכיוונה של ש"ס, אינם רציניים. אני אישית לא מתרגש מכך, חברי באגו"י לא מתרגשים מכך, ואני מציע שגם אתם לא תתרגשו מהם ולא תתייחסו אליהם".

ה'איומים' אליהם מתייחס הבכיר האגודאי, הם הקולות שנשמעות מאז הבוקר ולפיהם הודיעה ש"ס כי בתגובה לצעד החד צדדי של אגו"י והודעתה על תמיכה ברה"ע לסרי, תריץ ש"ס מועמד מטעמה לראשות העיר ב"ב. בכך מאיימת ש"ס על סיכוייו של מועמד אגו"י בעיר התורה, הרב חנוך זייברט, לקטוף את הראשות שכרגע מונחת בכיסו. אך באגו"י, כך מתברר, לא מתייחסים כלל להודעות הללו ושם פוטרים אותם בביטול.

"אין מה להתייחס לכך", הוא אומר ומבהיר כי "מדובר בדיווחים שאינם נכונים, שמהווים יותר משאלת לב של גורמים שמעוניינים לראות התלקחות בזירה מאשר משהו ממשי יותר. אני יכול לומר דבר אחד, ומידיעה: בסופו של דבר ש"ס תתמוך אף היא ברה"ע לסרי, והוא הדבר בבני ברק שם היא תתלכד מאחורי מועמדותו של הרב זייברט. אז בינתיים ישנם כאלו שמציפים אמירות כאלו ואחרות, יערב ויבושם להם. אותנו זה לא מעניין".צילום: באדיבות המצלם

- מאיפה הביטחון בנוגע לתחזית הזו?

"זו לא תחזית. אלו דברים שאני אומר מידיעה, ומשיחות שאני עורך עם חברי הרבים בהנהגת ש"ס. אין זה סוד כי ד"ר לסרי קיבל את תמיכתם של כמעט כל גדולי אדמו"רי ורבני העיר שנמנים דווקא על המחנה הספרדי והם תומכים בו ללא כל סייג.

"כך, למשל, היו אלו רבני בית אבוצירא, שלהם כידוע משקל עצום בעיר, והם הביעו בו תמיכה אף לפני שפורסמה התמיכה האגודאית ברה"ע. מעבר לכך, גם כמה מחברי מועצת חכמי התורה הודיעו כי יתמכו בלסרי. אלו עובדות, לא השערות".

- אז מדוע אכן אגו"י לא תיאמה את התמיכה עם ש"ס?

"פנינו לש"ס כמה וכמה פעמים. למען האמת, מאז חג הפסח אנו במגעים מול התנועה, והבהרנו להם כי אנו מצפים ושואפים לפעול יחד, ואנו מחכים לרגע שהם יודיעו על תמיכה כאשר אנו נודיע על התמיכה בהמשך.

"בפועל, שם העדיפו לגרור רגליים, ואתמול אף נצפה יו"ר הסיעה באשדוד (הכוונה לר' אבי אמסלם) כשהוא נוטש את הזירה ויוצא לחופשה בחו"ל. משכך, העדפנו לצאת בהכרזה רשמית תוך ידיעה ברורה שש"ס יצטרפו אלינו בהמשך".

- בחנתם בכלל את האלטרנטיבה?

"האמת שכן. עקרונית, לא היתה לנו סיבה שלא לבחור בלסרי. ראש העיר הוכיח, פעם אחר פעם, בעקביות, במעשים ולא בדיבורים, שהוא מיישם את הבטחותיו, שהוא אכן פועל למנוע את האפליה ולהביא לשיוויון בתקציבים, ושהוא רואה בנו שותפי אמת.

"במצב זה, לא היתה לנו כל סיבה לבחון בכלל אפשרות אחרת, שכן אנו אמונים על הכרת הטוב, ובעצם אין כל סיבה שלא. אך לאחר שקיבלנו מש"ס מסרים שחשוב לבדוק את האלטרנטיבה (ברק סרי, כמובן), בדקנו. ומה אומר לך? ראיתי את כל הסקרים, התעמקנו וניתחנו אותם, ואנו לא רואים שום סיטואציה שהיא שבה ברק סרי ממריא. כך שבמצב זה אין כלל מקום לשאלה".

- טוענים בש"ס: בקדנציה האחרונה היו חילולי שבת.

(בזעם): "היו חילולי שבת? וכמה חילולי שבת נמנעו – זה גם יודעים?  אחרי הכל אנו חיים בעיר חילונית, ואנו אמורים לדעת שעם כל הרצון שלנו לחיות במקום שהשבת נשמרת בו, אך איננו יכולים, לצערינו, לכפות את שמירת השבת במרחבים הציבוריים, בכלל האיזורים שאין בהם נוכחות חרדית.

"מעבר לכך, אני באמת מבקש להבין, גם אם אצא מנקודת הנחה שמה שמעניין את ש"ס זו שמירת השבת, אך לא אכנס לכך: אם לסרי, אדם שומר שבת בעצמו, לא הצליח להביא לכך שאשדוד תלבש שטריימל בשבת, אז איך בדיוק ברק סרי, אדם ששמירת השבת ממנו והלאה, הוא יהיה זה שיגרום לכך שהעיר תשמור שבת?"

- לסיום, מה ההערכה שלך: מתי ש"ס מודיעה אף היא על תמיכה בלסרי?

"אני מעריך שזה יקרה בקרוב. אגו"י תומכת בלסרי כך שהדבר יקבל ביטוי כבר בסקר הבא, וסרי, בכל סיטואציה שהיא, לא יהיה ראש עיר. אנו מצידנו משאירים את הדלת פתוחה, ובכל הסכם שלא יהיה – ש"ס תקבל את חלקה בראש".

- בקדנציה הנוכחית היה זה אמסלם שקיבל את ממלא המקום, בעוד שבאגו"י הסתפקו בסגנות. האם גם בקדנציה הבאה זו תהיה חלוקת השלל או שש"ס צפויה 'להיענש'?

"אני לא נכנס לפרטים, והאמת שלא הגענו לעסוק בכך. עד כה עסקנו רק בנושאים המהותיים שהם שבת, תקציבי המוסדות ועוד. הנושאים הפרסונליים מעניינים אותו פחות. אך אני יכול לומר שהדלת לא סגורה בפני ש"ס, וברגע שהם רק ירצו להגיע לשולחן המו"מ – אנו וכך גם ראש העיר מחכים להם בזרועות פתוחות.

"ולהערכתי, כפי שאמרתי, זה יקרה ממש בימים הקרובים: בש"ס יגיעו למסקנה שאנו הגענו אליה שזו הדרך הנכונה, ושם יצטרפו ויחברו אף הם לראש העיר, כשכך נצליח בע"ה לקבל את הנהלת העיר גם בקדנציה הקרובה. כל יתר השמועות הן ספקולציות שאין להן כל ביסוס, ואני מציע, כעצה טובה, פשוט לא לשים לב אליהן".

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה