ביוזמת הח"כ האשדודי: יום ציון שנתי למשפחות היתומים בישראל



בהצעת חוק שיזם הח"כ ינון אזולאי מוצע לקבוע כי ביום כ"ה בכסלו יקוים יום ציון שנתי למשפחות היתומים, שיצוין בדיון מיוחד במליאת הכנסת ובחלק מוועדותיה

הערכה מקיר לקיר. בר המצווה לבן ר' ינון אזולאי. א' מיכאלי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק יום משפחות היתומים בישראל של חברי הכנסת הרב יוסף טייב, הרב ינון אזולאי, הרב אברהם בצלאל והרב משה אבוטבול.

7 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

בהצעת חוק מוצע לקבוע כי ביום כ"ה בכסלו יקוים יום ציון שנתי למשפחות היתומים, שיצוין בדיון מיוחד במליאת הכנסת ובחלק מוועדותיה.

בנוסף יתקיים דיון מיוחד אצל האפוטרופוס הכללי בהשתתפות משרדי ממשלה וגורמים אחרים העוסקים בקידום זכויותיהם וצורכיהם של משפחות היתומים, וכן בבית נשיא המדינה כפי שיחליט הנשיא.

עוד מוצע להסמיך את שר התרבות והספורט להורות על דרכי ציון נוספות בתחומי פעילות משרדו בכפוף לתקציב ייעודי מאוצר המדינה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ההצדקה לעצם קיומנו כעם היא בהיותנו חברה צודקת אשר אינה שוכחת את משפחות היתומים שלה. בהצעת חוק זו מוצע לקבוע יום ציון שנתי ממלכתי, ביום ראשון של חג החנוכה".

עוד נכתב כי "חנוכה הוא החג בו אנו מציינים בתקופה החשוכה ביותר בשנה את רצוננו להביא אור לכל בית ובית 'נר איש וביתו' ולתת לבית ולמשפחה את הכוחות, היכולת והעוצמה להאיר מפתח ביתה החוצה".

"ביום זה תצוין האחריות הציבורית שלנו, כולנו, למשפחות היתומים במדינת ישראל, כחלק מחוסנה הקהילתי, החברתי והלאומי של המדינה. זהו היום המתאים ביותר על פי המסורת היהודית, להביא את האור לאלו שחשך עליהם עולמם ויש חשש כבד שישכחו", נכתב לסיום.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('cc3feedc-0ed1-4ab1-8918-b28192e4bb89','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50819,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה