ביום רביעי: הקצאת הקרקע לכולל ברובע ט"ו עולה שוב לדיון

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e6896f88-d946-4d65-9829-a759bec20af5','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e6896f88-d946-4d65-9829-a759bec20af5','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

בישיבת המועצה הקרובה ביום רביעי תעלה שוב להצבעה הקצאת הקרקע ברובע ט"ו לטובת בניית ה'כולל' * בהצבעה הקודמת בישיבת המועצה האחרונה התחוללה דרמה כאשר חברי סיעתו של כצנלסון הצביעו נגד בעוד כצנלסון ונכט נעדרו במפתיע

בניין עיריית אשדוד (צילום: עופר אשטוקר - אשדוד נט)אחרי הדרמה בישיבת המועצה האחרונה שגרמה לקרע בקואליציה - הקצאת הקרקע ל'כולל' 'פקודת אלעזר', להקמת בית כנסת, מקווה וספריה תורנית ברובע ט"ו, היא צפויה לעלות שוב לאישור מועצת העיר. 

היום התקיימה ישיבת הכנה של הנהלת העיר לישיבת המועצה שתתקיים ברביעי.

גורמים פוליטיים בעיר אומרים כי הפעם התוצאה תהיה שונה. "ראש העיר התחייב בפני ראשי העמותה, הוא יעשה הכל לאשר את הסכם ההקצאה", אמר בכיר במערכת הפוליטית בעיר. 

כזכור, בישיבת המועצה האחרונה כצנלסון ונכט נעדרו מהישיבה, ככול הנראה על מנת להמנע מהצבעה בעד הסכם הקצאת הקרקע. חברי סיעתו של כצנלסון הצביעו נגד הסכם ההקצאה, תנועת אשדודים נמנעה בהצבעה ובסופו של דבר הסכם ההקצאה לא אושר.

לאחר ההצבעה ראש העיר זעם. "אני מזכיר כי מאחר ומדובר בהקצאת קרקע יש צורך ברוב מיוחס. הצבעה כזו היא מרכיב מהותי בהסכם קואליציוני" אמר והבהיר כי "צריך משמעת קואליציונית ומי שהצביע נגד או נעדר בכוונה זו הפרה מהותית של הסכם הקואליציוני. מדובר בסעיף מהותי וכמותו מצביעים כל הזמן אין ספור הקצאות של בתי כנסת ברחבי העיר לאחר כל התהליכים".

לסרי המשיך והוסיף בדבריו: "אני מזכיר שאלה שנעדרו כעת כי לא רצו להצביע בעד ואלה שמתנגדים כעת הצביעו בעבר גם בעד בית הכנסת הזה. אז מה קרה? מדובר בשנת בחירות והם רוצים למצוא חן בעיני המצביעים שלהם ורוצים לקחת אותנו למלחמות בשל בית כנסת?

"החיים בין הדתיים והחילוניים לא יפלו בגלל בית כנסת. למשוך קולות על בית כנסת? כל אחד יידע  שהצבעה נגד הסעיף הזה או אי הגעה למועצה כדי לא להשתתף כמוה כהפרה משמעותית של ההסכם הקואליציוני עם הכל הכרוך והמשתמע מכך".

מתוך ההסכם עם העמותה

בתגובה לדברים נכט פרסם בדף הפייסבוק שלו: "אי אפשר לבוא בטענות לחברי המועצה שלנו, להיות הכסת"ח של החרדים. אם לחברי המועצה החרדים לא מספיק חשוב להגיע למועצה ולהצביע בעד המוסדות שלהם, לא נעשה את זה עבורם!"

האם הסכם ההקצאה יאושר בישיבת המועצה הקרובה?

חברי סיעתו של כצנלסון צפויים להצביע נגד הסכם ההקצאה. מי שצפויים להיות המכריעים בסוגייה אלה חברי תנועת אשדודים. אחרי שנמנעו בישיבת המועצה האחרונה, לא ברור עדיין כיצד יצביעו בישיבה הקרובה.

בתנועת אשדודים ביקשו לקבל פרטים נוספים טרם ההצבעה במועצה. בין השאר ביקשו באשדודים לקבל נתונים שאכן מדובר בבית כנסת, שמדובר בצורך ממשי של תושבי הרובע, וכן שהדבר לא בא על חשבון אף צורך אחר של הרובע - כולל מיפוי הקצאות רובעי שיוצג במועצת העיר.

מי שבחר כבר כעת לחולל מהומה, הוא חבר המועצה, עו"ד חנוך דרך ארליך, זקרא הערב לתושבי רובע ט"ו להגיע לישיבת המועצה על מנת להשמיע את קולם. "ביום רביעי תובא לדיון נוסף הקצאת הקרקע של 1.2 דונם לצורך כולל אברכים לעמותה מבאר שבע. לא בית כנסת לצורכי הקהילה ולא הקצאה נדרשת ובדרכים שבדקו התאמה מוחלטת לצורכי התושבים", כתב דרך ארליך לתושבי ט"ו.

עוד הוסיף דרך ארליך בפנייתו לתושבי רובע ט"ו - "אני וחברי לסיעת אשדוד ביחד מנענו את ההקצאה בחודש שעבר. אבל כדי שהדברים יהיו ברורים לעוד חברי מועצה נדרשת גם התערבות שלכם. קולנו מצביע אבל קולכם משפיע. תכתבו על זה. תאספו את התושבים, תבואו ביום רביעי בשעה 18:00ֶ למועצת העיר שגם קולם של מי שלא רוצים שינויי דרסטי של פני העיר יישמע".

מנגד, יו"ר ש"ס באשדוד, ר' אבי אמסלם, הבהיר היום כי בהצבעה הקרובה יהיה סוף לסאגה וכי ההקצאה תאושר בע"ה. "ההקצאה תאושר וגם ברובע ט"ו יפעל כולל אברכים מתוך בית כנסת מפואר, על אפם ועל חמתם של כל אלו שביקשו למנוע זאת", אמר. 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה