23.12.24 / 20:21
תושבת ירושלים נזקקה לצילום דחוף שיכול להציל את חייה ולמנוע התפתחות מחלה ניוונית קשה. בקופה לא הצליחו להקדים את התור, אך הפלא ופלא: בעקבות פניית 'אשדודס' נמצא תור כבר לעוד יומיים
קבלו סיפור מקומם: הגב' פ', אשה חרדית כבת 50, החלה לסבול לאחרונה מכאבים. היא הופנתה לבדיקות מקיפות שכללו בדיקת CT, והממצאים העלו עמם אבחנה עגומה. לאחר בדיקתו של הפרופ' שרודר מ'הדסה', נמצא שיתכן מאד שהחלה להתפתח אצלה מחלת ניוון שרירים, טרשת נפוצה.
המחלה, שלא נדע, נחשבת למחלה חשוכת מרפא שטומנת בחובה אפשרות להידרדרות מהירה, כאשר היא תוקפת את מערכות הגוף שהולכות ומשתתקות, רח"ל, עד לסוף המר. עם זאת, לאחרונה פותחו מספר תרופות יקרות שמצליחות לעכב את התפתחות המחלה, אך לשם כך יש צורך בתנאי מרכזי: שהטיפול יחל מיד עם האבחנה.
"עם כל יום שעובר" מסביר לנו הרב ש', יועץ רפואי מוכר ונחשב שמלווה מקרוב את הארוע, "הסיכויים להצלחתו של הטיפול הולכים ופוחתים. כיום, ברגע שמתגלה חשש להתפתחות טרשת, מתחיל מיד קרב נגד מחוגי השעון. ככל שהזיהוי, האבחנה והטיפול יהיו מוקדמים יותר, כך ניתן עדיין בס"ד לעכב את התפתחות המחלה ואת הנזקים לגוף, ובמילים אחרות: להרוויח שנות חיים".
אין פלא שמיד עם הגילוי הראשוני נכנסה המשפחה כולה לקדחת של פעילות. הם פנו לקופה ודרשו לבצע בדיקת MRI, אך אז גילו שלקופה בה מבוטחת הלקוחה יש את כל הזמן שבעולם. התור שנקבע לMRI הוא בעוד חודש וחצי.
האם אין תורים פנויים במקומות אחרים? בודאי שיש. המשפחה פנתה לעסקנים שגילו מיד כי קיים תור פנוי ליום הקרוב ב'הדסה'. ל'הדסה' ישנו הסכם עם הקופה (הלקוחה אף מכוסה בביטוח המשלים) אך משום מה לאנשי הקופה לא אצה הדרך. שם מסרבים לאשר את הצילום ב'הדסה' וממשיכים להפנות את הלקוחה למכון אחר המצוי בהסדר עם הקופה. שתחכה חודש וחצי, מה יכול כבר להיות...
"זו התנהלות מקוממת ואטומה", אומר לנו יועץ רפואי אחר שאף הוא התערב בתמונה. "ליוויתי מקרים אחרים, דומים, ושם נכנסה כל המערכת לפעולה מיידית. רק לפני שבוע, לדוגמא, היה לי מקרה דומה שבו מבוטחת בקופה אחרת קיבלה אף היא אבחנה דומה, והמערכת כולה נכנסה לטרפת. החל מצוות המשרד ועד לרופאים, כולם התגייסו.
"ואכן, הוסדר לה MRI מהיום למחר ממש, כאשר ההליך כולו, החל מהאיתור ועד להסדרת ההפניות וההתחייבויות, נעשו במהירות שיא. לכולם היה ברור שחייה של האשה מוטלים על כף המאזניים ולכן לא היה מי שלא פעל בכדי לזרז ולהסדיר. רק כאן, נראה שלאנשי הקופה לא אצה הדרך. הם מתנהלים כאילו יש לחולה את כל הזמן שבעולם, וזאת כשאין ספק כי הטיפול אמור היה להתבצע אתמול ושלשום, לא מחר ובודאי שלא בעוד חודש וחצי".
האם לקופה לא אכפת מחייה של הלקוחה? פנינו לקופה בבקשה לתגובה, ובעיקר – תוך ציפיה שמישהו שם יתעשת. אנו עדיין מצפים לתגובה.
סוף דבר:
בעקבות פניית 'אשדודס' הוסדרה בדיקה כבר ביומיים הקרובים. הוכח: אם ישנו רצון טוב, ויש רצון טוב, ניתן לסייע וכך להציל חיים!
תושבי אשדוד!
חוויתם שירות מתסכל מקופת החולים, מחברה או מגוף פרטי או ממשלתי?
אנו כאן כדי לעזור לכם!
העבירו את הפרטים בצירוף מסמכים באמצעות המייל האדום, ואנו נשמח לסייע
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]