הפקקים בדרום אשדוד: הוועדה המחוזית תבחן כריית מנהרה מתחת לדיונות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f58430b8-2775-4910-84c8-ed6c85ebd204','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f58430b8-2775-4910-84c8-ed6c85ebd204','/dyncontent/2024/9/29/d8a27f1b-44b0-407b-97fc-2e6a01c4c566.gif',18529,'פלמ\"ח אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f58430b8-2775-4910-84c8-ed6c85ebd204','/dyncontent/2024/9/9/6831de30-171f-4ef6-bbce-e47b4a118465.jpg',18434,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

כמעט שנתיים לאחר אישור בניית מחלף אמונים, בוועדה המחוזית ידונו שוב בחיבור העיר אשדוד למחלף וכביש 4. בין ההצעות שנידונות: מנהרה מתחת לדיונה מכיוון שדרות אלטלנה או כביש מחבר מקצה שדרות בני ברית למחלף אמונים

אחרי שדחתה בעבר את ההחלטה לחיבור נוסף של אשדוד לכביש 4 בדרום העיר, הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תדון שוב בתכנית שמקדמת עיריית אשדוד.

אשדוד זקוקה בדחיפות עוד היום לכניסות ויציאות נוספות מהעיר - לא חיבור עתידי
אשדוד, העיר השישית בגודלה בישראל עם כרבע מיליון תושבים - למרות זאת, בכל מה שקשור לתשתיות תחבורה, אנחנו עומדים הרחק מאחור ומפגרים אחרי ערים אחרות, קטנות הרבה יותר מאיתנו.

לעיר הנמל יש רק שתי יציאות וכניסות - אליהם מתנקזים בכל יום משאיות, אוטובוסים ורכבים רבים. פקקי הענק בכניסות והיציאות מהעיר, בעיקר בשעות הבוקר והערב, הן מחזה שבשגרה. תושבי העיר משוועים שנים רבות לפיתוח כניסה ויציאה נוספים לעיר. הבטחות היו לרוב, מדרום ומצפון, חיבור למחלפים שייפתרו את בעיית הכניסה והיציאה מהעיר.

$(function(){setImageBanner('38b0e187-4794-4ee2-b186-2b3ff52611d0','/dyncontent/2024/12/26/30669998-4820-409e-a7a2-e2ac8b9c9ad4.jpg',18851,'כתבה אושר עד',510,80,false,50818,'Image','');})

מצפון נעשה חיבור למחלף אשדוד צפון (או מחלף יבנה אם תרצו) - החיבור הוא לאזור התעשייה הצפוני, אך בעתיד צפוי חיבור המשך לשדרות הרצל.

מדרום הובטח כי עם תכנון מחלף אמונים, תתוכנן גם כניסה ויציאה דרומיים נוספים לעיר - חיבור מכביש עובד בן עמי ועד מחלף אמונים.

אך למרות הנחיצות, בוועדה המחוזית החליטו לקדם את מחלף אמונים, שכאמור כבר אושר, ללא החיבור לאשדוד. בועדה ציינו כי התכנית לחיבור אשדוד תקודם בנפרד ותבדק נחיצותה.

בעיריית אשדוד עמלו בשנים האחרונות להכנת תכנית והיא הוצגה לוועדה המחוזית, שקיימה כבר שתי ישיבות. מספר חלופות הוצעו במסגרת התכנית שהגישה העירייה.

בדברי ההסבר לתכנית נרשם: "על מנת לחזק את הקשר של העיר אשדוד עם הדרום ואת הקשר של הדרום עם העיר אשדוד נדרש ביצוע של חיבור חדש לכביש 4 במחלף "עד הלום" או "אמונים" תוך מתן עדיפות לתחבורה ציבורית בציר זה".

החלופות שהוצעו בתכנית (מתוך התסקיר הסביבתי)

החלופות שהוצגו בתכנית ונמצאות על הפרק, הן חלופה אחת של חיבור משדרות אלטלנה באמצעות מינהור, כך שהכביש יעבור מתחת לדיונה וחולות אשדוד, ויתחבר למחלף אמונים.

חלופה שניה שנמצאת על הפרק היא חיבור מקצה שדרות בני ברית בדרום העיר, בקו ישיר למחלף אמונים. מדובר בתכנית שמביאה בחשבון שימור סביבתי ברמה גבוהה.

בין השאר בוצע תסקיר סביבתי נרחב מאוד, שבדק את השפעות התכנית והחלופות על הסביבה. כאמור, שתי החלופות (אחת ושתיים) נמצאו מועדפות בשמירה על הסביבה.

בוועדה המחוזית יקיימו דיון בתסקיר הסביבתי והשפעותיו, ויחליטו כיצד להמשיך עם התכנית של עיריית אשדוד לכניסה ויציאה דרומית נוספת לאשדוד.

המחלפים המתוכננים לקום סביב אשדוד

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('dba00fae-c7be-4bf7-9235-11a010c6f105','/dyncontent/2024/12/26/30669998-4820-409e-a7a2-e2ac8b9c9ad4.jpg',18851,'כתבה אושר עד',525,78,true,50819,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('dba00fae-c7be-4bf7-9235-11a010c6f105','/dyncontent/2024/11/10/9f6a8c9c-410e-4368-a166-280d5a7e90ff.jfif',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,50819,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה