אל מול אתגרי העתיד: בכירי נמל אשדוד בוועידת הלוגיסטיקה הארצית

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('61baace5-5424-41f0-9f09-b453bfe49aff','/dyncontent/2024/9/9/6831de30-171f-4ef6-bbce-e47b4a118465.jpg',18434,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('61baace5-5424-41f0-9f09-b453bfe49aff','/dyncontent/2024/9/29/d8a27f1b-44b0-407b-97fc-2e6a01c4c566.gif',18529,'פלמ\"ח אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('61baace5-5424-41f0-9f09-b453bfe49aff','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('61baace5-5424-41f0-9f09-b453bfe49aff','/dyncontent/2024/12/12/77206715-7454-4100-b394-b156eb00b9a7.jpg',18510,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

"לקח זמן להתמודד עם המשבר של החות'ים. יש לנו נמל בישראל מושבת, נמל אילת. גם הירדנים וגם המצרים נפגעים מזה, עם הפסדים כספיים משמעותיים ביותר. כנמל, למדנו להתמודד גם עם האיום הזה", אמר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר

צילום פבל טולצ'ינסקי

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר, ומנכ"ל הנמל, ניסן לוי, השתתפו בוועידה והתערוכה המובילה בישראל לסחר, תובלה ושרשרת האספקה במרכז הכנסים אקספו תל אביב.

האירוע, בהנחיית העיתונאי אודי סגל, כינס את בכירי תעשיית הלוגיסטיקה בישראל.

שניידר השתתף בפאנל "משנים כיוון - האם נמלי ישראל ערוכים לעידן החדש?" יחד עם מנכ"ל חברת נמלי ישראל ויו"ר נמל חיפה.

בהתייחסו לאתגרים העכשוויים והעתידיים, אמר שניידר: "החזון של פיתוח הנמלים בישראל משמעותי ביותר. אנחנו חייבים להיות הרבה יותר יעילים וממוקדים, אנחנו תשתית קריטית למדינת ישראל גם בשגרה וגם בחירום.

"לקח זמן להתמודד עם המשבר של החות'ים. יש לנו נמל בישראל מושבת, נמל אילת. גם הירדנים וגם המצרים נפגעים מזה, עם הפסדים כספיים משמעותיים ביותר. כנמל, למדנו להתמודד גם עם האיום הזה. בהתחלה היה עיכוב של שלושה שבועות והפער הזה נסגר. כיום, הקיבולת גדלה והקווים התארכו וכולם יודעים להתמודד עם זה."

שניידר הוסיף בנוגע לחשיבות האסטרטגית של הנמל ועתידו: "נמל אשדוד הוא מקום אסטרטגי, מתקן בטחוני חיוני. נמל אשדוד נותן מענה גם לצי הסוחר וגם למערכת הבטחון, לצבא ולמערכת הבטחון האמריקאית. התחרות קיימת ובועטת והפתרון הוא להשקיע בתשתיות, גם בתוכנית ארוכת טווח של השקעות.

"המדינה לא יכולה לוותר על נכס אסטרטגי כזה. צריך להיות האב שחייב להיות של ממשלת ישראל. מבחינת ההנפקה הפתרון הוא ליצור חברה מעורבת שתהפוך את נמל אשדוד 51% של המדינה והשאר לביזור בין חברות.

,המשמעות של זה היא הכנסה נוספת למדינה כתוצאה מההנפקה והצעת המכר, הכנסה נוספת לחברה עצמה, כדי להמשיך להשקיע בתשתיות. ברמה הלאומית זה ייתן בוסט לשוק ההון הישראלי וייצר שקיפות לציבור, שיוכל לראות מה קורה עם חברה משמעותית בסדר גודל כזה, על הניהול שלה, על מה קורה בקבלת ההחלטות, על השירות והיעילות שלה."

צילום פבל טולצ'ינסקי

מנכ"ל נמל אשדוד, ניסן לוי, השתתף בפאנל "מלחמה אבל לא רק - תשתיות והזדמנויות תחת אש".

בהתייחסו לתחרות ויעילות הנמל, אמר לוי: "אני מגיע מהתחום העסקי ומאמין גדול בתחרות ובכל מה שהיא מביאה איתה. לנמל אשדוד יש יכולת מעולה להתמודד בתחרות ולהצליח לספק את צרכי מדינת ישראל.

"אני מאמין שהתחרות לא תגיע מהוספת שחקנים או מבנייה של נמלים נוספים, אלא היא תבוא משיפור היעילות של הנמלים הקיימים. צריך לשפר את הקיבולת של הנמלים הקיימים ואת יעילותם ביכולת הפריקה ובתגובה מהירה לכל אוניה. לא בהכרח צריך לייצר עוד שטחים ועוד נמלים.

"התחרות לא באה לידי ביטוי רק במחיר אלא היא גם שיפרה את השירות בצורה משמעותית. אצלנו בנמל אשדוד קבענו מטרה שהרציף יחכה לאוניה ולא להיפך. אנחנו גם רוצים להגדיל את כוח האדם כדי לתת את השירות הטוב ביותר לכל שרשרת האספקה."

השתתפותם של בכירי נמל אשדוד בוועידה זו מדגישה את מחויבות הנמל להתמודדות עם אתגרי ההווה והעתיד, תוך שמירה על מקומו כנכס אסטרטגי למדינת ישראל.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('36fdefdb-5e6d-4104-b9c7-cf5757fd63c6','/dyncontent/2024/11/10/9f6a8c9c-410e-4368-a166-280d5a7e90ff.jfif',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50819,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה